• BeccaGrodan

Boende i järfälla..?

Hej hopp!
    vi kikar runt lite sådära på större bostad då vi sitter i en två just nu och finns det möjlighet vill vi gärna flytta till lite större innan vi blir fler. Nu trillade jag över en annons på ett parhus i järfärlla. I stort behov av renovering men det tycker jag mest är skoj, vad jag däremot inte vet är hur är det att bo i järfälla??

någon här som bor där som kan berätta lite!? bra dagis, kommunikationer mm mm jag vill veta allt ;)

tack på förhand!

• Svar på tråden Boende i järfälla..?
  • Fru Söderlind

Järfälla är rätt stor....vart i järfälla?
    Kallhäll, stäket, viksjö, hummelmora, skälby jakobsberg eller barkarby??

• BeccaGrodan

hehe jaha ;)

vattmyra står det i annonsen... vart de nu kan gå in under för rubrik :)

• Fru Söderlind

Vattmyra....det är Jakobsberg
    fast den sidan som man vill ocj kan tänka sig att bo i.....skolerna i närheten är bra och det finns nog en hel del dagmammor och mysiga dagis i närheten....en bit och gå, om man nu vill det till centrum bara.....man ska ju då ta bussen till pendeltåget och sen tar det ju bara 20min in till city

• BeccaGrodan

Fru söderlind: oki doki.. ja men det låter väl rätt oki. ska nog dit och kika på visningen iaf.. den får inte stiga för mycket för den behöver typ totalrenoveras ;)

• Fru Söderlind

Håller tummarna för dig

• Dessie

Vi har bott i Jakobsberg, på Månadsvägen. Det är på gränsen till Viksjö.
    Lungt område, blandat barnfamiljer/äldre.
    Tar ca 10 min att gå till centrum & pendeltåget som tar ca 18 min till centralen.
    Skolor & dagis finns i närheten.
    Liten närbutik + Konsumbutik finns i området.

• Annemone

Bor i Jakobsberg, dock på "fel" sida... Tycker ändå att det är ok. Superbra centrum och nära till Barkaby och underbara promenadmöjligheter över Järvafältet. Dagis och sånt har jag dock ingen aning om

• Edwina

Bor inte i Järfälla själv men har endel vänner som gör, bl.a. i Skälby, de bor i ett radhusområde och verkar stortrivas där.
    Man tar buss från Barkarby stn en liten bit (går säkert att gå också men då är det en liten prommenad) det ligger fint, är många barnfamiljer i området så det finns mkt förskolor/skolor där. Hur det är med butiker vet jag inte.
    Kallhäll har jag också lite koll på, vissa delar kan jag absolut tänka mig att bo i medans andra kanske mindre gärna, som det är överallt antar jag.

Svar på tråden Boende i järfälla..?