• Maroschka

    Kaffemaskin. Någon med koll?

    Har bestämt mig för att köpa mig en kaffemaskin. Jag vill att den ska mala bönor och ha mjölkskummare. 
    När jag googlat så verkar det som att JURA är vad man ska ha men de pengarna är lite mer än jag tänkt. Vi är inte heller världens största kaffedrickare.

    Någon som tex har erfarenhet av denna?


    http://www.elgiganten.se/product/hem-och-hushall/kaffemaskin-och-espresso/TK53009/siemens-surpresso-compact-espressomaskin-tk53009


    ~Jakob 060415~ ~Olivia 080618~ ~~Vilda 101214~~
  • Svar på tråden Kaffemaskin. Någon med koll?
  • Ezereht

    Jag som jobbar på vitvaror avdelningen säljer endel kaffemaskiner.


    det jag brukar säga det är att Bosch och Siemens maskinerna har vi minst reklamationer på och säljer flest utav.
    Jag själv är inte förtjust i jura maskinerna då vi får in så mycket problem med dem ang kaffekvarnen. Det du ska tänka på med denna siemens kaffemaskinen är att det är stål kvarn. Lite klenare men klarar alla slags bönor men inte lika lång livslängd som det är på dem med keramiska kvarnar.


  • Ezereht
    Maroschka skrev 2013-12-08 13:57:12 följande:
    Tusen tack! Men om kvarnen skulle paja, går det då byta ut den?

    Det går att byta ut den men det kostar oftast mer än maskinen är värd. Har du hemförsäkring kan den täcka det eller om du väljer till försäkring i butik. Men tänk på att göra ren kvarnen emellanåt
  • camus

    Jura är schweizisk kvalitet och ett premiummärke jämfört med Siemens/Bosch. Att Jura skulle ha sämre hållbarhet tror jag inte ett ögonblick på (har haft en själv senaste fyra åren utan minsta problem). Jura är dessutom betydligt snyggare, vilket inte är oviktigt för något som står framme.

  • Ezereht
    camus skrev 2013-12-08 20:41:49 följande:
    Jura är schweizisk kvalitet och ett premiummärke jämfört med Siemens/Bosch. Att Jura skulle ha sämre hållbarhet tror jag inte ett ögonblick på (har haft en själv senaste fyra åren utan minsta problem). Jura är dessutom betydligt snyggare, vilket inte är oviktigt för något som står framme.



    Det beror nog helt på vilken maskin man köper samma med alla. Men som sagt butiken jag jobbar i får vi tillbaka endel jura maskiner..
Svar på tråden Kaffemaskin. Någon med koll?