Berätta om otrohet anonymt?
Jag står i valet och kvalet om att berätta för en person att hennes man är otrogen. Vad jag vet har det pågått en längre tid. Jag är rätt säker på att frun inte vet nåt.
Jag är bekant med mannen genom jobbet, vet vem frun är men inte mer.
Har själv blivit sviken förr och hade velat få veta.
Men jag har inte ens träffat henne och jag måste kunna samarbeta med mannen även framöver.
Funderar på om det finns något garanterat anonymt sätt att meddela henne? Hon jobbar inom IT så hon vet nog det mesta om hur man kan ta reda på varifrån ett mail kommer t ex.
Eller låta dem ha sina problem (som hon inte vet om) ifred? Svårt! Hjälp mig att se olika sidor här...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-08 12:10
Uppdatering. Jag blev så osäker på allt när jag läste alla svar. Det som blev klart är att många inte alls tänker som jag, så eftersom ett samtal med mannen är uteslutet (han är en aggressiv person så jag skulle få det för tufft på jobbet om jag tog upp nåt med honom - fegt ja kanske men jag får se till mig själv först här faktiskt) lämnar jag frågan åt sitt öde. Det är säkert så att frun helst lever vidare i sin fantasitillvaro och mannen kommer troligen att tröttna på sitt äventyr till slut.
Det blir jobbigt för mig personligen ett tag men vårt projekt är slut till sommaren, då slipper jag den mannen i alla fall.