• Anonym (Nån som vet nåt)

Berätta om otrohet anonymt?

Jag står i valet och kvalet om att berätta för en person att hennes man är otrogen. Vad jag vet har det pågått en längre tid. Jag är rätt säker på att frun inte vet nåt.

Jag är bekant med mannen genom jobbet, vet vem frun är men inte mer.

Har själv blivit sviken förr och hade velat få veta.

Men jag har inte ens träffat henne och jag måste kunna samarbeta med mannen även framöver.

Funderar på om det finns något garanterat anonymt sätt att meddela henne? Hon jobbar inom IT så hon vet nog det mesta om hur man kan ta reda på varifrån ett mail kommer t ex.

Eller låta dem ha sina problem (som hon inte vet om) ifred? Svårt! Hjälp mig att se olika sidor här...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-08 12:10
    Uppdatering. Jag blev så osäker på allt när jag läste alla svar. Det som blev klart är att många inte alls tänker som jag, så eftersom ett samtal med mannen är uteslutet (han är en aggressiv person så jag skulle få det för tufft på jobbet om jag tog upp nåt med honom - fegt ja kanske men jag får se till mig själv först här faktiskt) lämnar jag frågan åt sitt öde. Det är säkert så att frun helst lever vidare i sin fantasitillvaro och mannen kommer troligen att tröttna på sitt äventyr till slut.
    Det blir jobbigt för mig personligen ett tag men vårt projekt är slut till sommaren, då slipper jag den mannen i alla fall.

• Svar på tråden Berätta om otrohet anonymt?
  • Anonym (Gör det!!!!)
    Anonym (Nån som vet nåt) skrev 2013-12-08 13:53:23 följande:
    Jag står i valet och kvalet om att berätta för en person att hennes man är otrogen. Vad jag vet har det pågått en längre tid. Jag är rätt säker på att frun inte vet nåt. Jag är bekant med mannen genom jobbet, vet vem frun är men inte mer. Har själv blivit sviken förr och hade velat få veta. Men jag har inte ens träffat henne och jag måste kunna samarbeta med mannen även framöver. Funderar på om det finns något garanterat anonymt sätt att meddela henne? Hon jobbar inom IT så hon vet nog det mesta om hur man kan ta reda på varifrån ett mail kommer t ex. Eller låta dem ha sina problem (som hon inte vet om) ifred? Svårt! Hjälp mig att se olika sidor här...
    Jag tycker det är helt rätt att berätta. Otrohet är det vidrigaste man kan göra mot sin partner.
    Just inom spårning av data är inte lika lätt som det låter, oftast får man fram ett ip-nr och det kan leda till ett område som kan vara ganska stort. Men får att få reda på mer måste man vara otroligt skicklig och det är inte så många som är detta. Tex poliserna får oftast reda på vart personen befinner sig via nätoperatören tex bredbandsbolaget osv och då ska det oftast vara något som är olagligt "små barn etc"
    Om du är orolig för tracking kan du skicka ett anonymt brev till henne istället. Skriv ett brev på datorn och skicka det till henne, altenativ köp ett kontaktkort som du ej registerar och skriv ett sms till henne och se till att det kommer iväg och sedan kasta simkortet.
  • Anonym (Varför?)

Varför blanda dej i nåt som inte rör dej? Du känner ju inte ens människan!

Alltså för mig är det kortfattat såhär

För att berätta: jag har råkat ut det själv och flera i omgivningen visste om det utan att säga nåt till mig. Jag mådde riktigt dåligt av detta länge efter. Tror att vetskapen om att många visste men ingen gjorde nåt bidrog till att det kändes så bittert så länge.

Emot: just det att jag inte är bekant med frun. Annars hade jag inte tvekat.

• Momalicious

Skriv ett brev på datorn, skriv ut. Skicka med snigelpost. Skriv adressen med dator. Done.

• Furstinna
    Momalicious skrev 2013-12-08 14:46:54 följande:
    Skriv ett brev på datorn, skriv ut. Skicka med snigelpost. Skriv adressen med dator. Done.

Viktigt dock att inte mannen får tag i det först.
  • Momalicious

Jo såklart, men förhoppningsvis öppnar de inte brev adresserade till den andra personen.

Jag har tillgång till hans schema så jag kan se när han måste jobba sent. Ska nog göra som ni föreslagit. Snigelpost :)

• Robert 832

Hur vet du att han är otrogen? Din berättelse förtäljer inte hur du kan vara så säker och vore jag du skulle jag dra mig ifrån att förstöra ett förhållande om jag inte var 100% på saken. Även om du är helt hundra på att karln har en annan hur vet du att det inte finns en uppgörelse dom emellan?

Jag vet att han är otrogen med 110% säkerhet, ja så säker jag kan vara utan att själv vara älskarinnan. Jag är bara 99% säker på att de inte har en överenskommelse. (Tyckte inte det var viktigt att skriva _hur_ jag vet här däremot.)

Jag lutar åt att berätta för henne men det kommer nog ta lite tid att formulera ett bra snällt brev och att besluta mig för att genomföra det!

Ska hålla extra koll på honom kommande vecka...

• Cl4udio

berätta för henne! som du redan sa "i hennes sitt skulle jag ha velat att veta" (vilket jag håller självklart med) och en sån skitstövel som sabbar en annan människa på ett sånt vidrigt sätt förtjänar ingen hjälp eller nåd från sin omgivning. Skitiga människor måste få stå för deras handlingar, alltid.

Svar på tråden Berätta om otrohet anonymt?