• häxvrål

Hjälp mig med present till min mamma som fyller 70

Min mamma fyller 70 i januari. Hon har sagt att hon inte vill ha presenter, samtidigt som jag vet att hon kommer att bli besviken om jag inte ger henne något. Det som hon faktiskt är i behov av är en ny ryggsäck. Hon kör inte bil och åker alltså buss eller tåg när hon handlar och har då alltid med sig en ryggsäck. Så jag tänkte köpa en ryggsäck och fylla den med något. Frågan är bara vad. Jag vill helst inte fylla den med något ätbart, tror jag inte i alla fall. Jag vill inte ge henne någon form av delikatesser för det tycker hon bara är bortkastat. Så hjälp mig...snälla

• Svar på tråden Hjälp mig med present till min mamma som fyller 70
  • jinja

En upplevelse! Kanske en konsertbiljett, en aktivitet som ex hundspann, eller en behandling på spa? Kanske har hon nåt särskilt intresse, så det passar att ex åka tillsammans till en visningsträdgård, eller liknande?

Grejer har de oftast så de klarar sig. Jag gillar att ge bort upplevelser istället, även till yngre.

• häxvrål

Problemet är tyvärr också att hon inte gillar upplevelser. Hon tycker bäst om att vara hemma. FÖr övrigt gillar hon svampplockning, naturen, promenader, lösa korsord, läsa böcker...

• Malima

Varför inte köpa en korsordstidning och lägga i, om ekonomin tillåter kanske en prenumeration till och med. Någon ny bok som hon kan njuta av och kanske ett löfte om att följa med ut i skogen som svampplockarsällskap. Mammor brukar älska tid med sina barn! Självklart står du för matsäck den dagenð???

• Bolaget

Stoppa i en bok eller två, en påse godis, choklad, kex eller någon småkaka, ett paket gott te eller eller lite finare kaffe vilket av det hon dricker, kanske en ny kaffe/temugg och så en skön pläd att svepa om sig så kan hon njuta av en riktigt mysig lässtund.

Svar på tråden Hjälp mig med present till min mamma som fyller 70