• aye

färga håret.. bra om man löss?

Har nu behandlat mig lusmedel men tänkte att färga håret för gå dött på allt skit. Det klias ju efter behandlingen är det normalt? Kan säga att.jag behandlade två gånger först med schampo för luss lincilin sen paranix som sitter minst i 8 tim, usch...tänkte färga håret imon,nån som vet att det hjälper?

• Svar på tråden färga håret.. bra om man löss?
  • ClaraV

Nej. Att färga håret hjälper inte mot löss. Du kan få allergiska reaktioner i och med att du precis gjort en avlusning. Om det fortfarande kliar så har du säkert fått små sår i hårbotten och då ska du verkligen inte färga.

• aye

Tack Clara! Tänkte inte på små såren. Jag hoppas att allt är dött nu. Finns det chans de överlever?

• Yamit

Har hort att man kan kvava dem genom att sova med matolja i haret (med plastpase over).
    Vet inte om det fungerar, men om du provar sa far du nog ha en handduk pa kudden eftersom haret ska vara indrankt och en del antagligen rinner ut ur pasen under natten. Sen skulle jag nog anvanda diskmedel for att fa bort all oljan ur haret dagen efter.
    Tank pa att det inte kvaver agg, sa du maste gora om det en vecka senare igen.

• Litet My
    aye skrev 2013-12-09 11:36:04 följande:
    Tack Clara! Tänkte inte på små såren. Jag hoppas att allt är dött nu. Finns det chans de överlever?
    En liten chans finns alltid, dock tycker jag du skall fortsätta kamma, det är mer effektivt än behandlingar sägs det.
  • ClaraV
    aye skrev 2013-12-09 11:36:04 följande:

Precis som My säger så finns det en risk att dom överlevt behandlingen men kamma noga så märker du om du har kvar löss och i såna fall får du göra en ny behandling. :)
  • aye

Jag kammar o kammar alltså från början fanns efter behandling men nu finns det inte tror jag för som galen jag e så kammar jag vart tre tim o hittar inget. Tänkte klådan kanske beror på medlet o små såren kanske. Hade det vart nåt levande så skulle jag nog sett i kammen. Imorgon tänkte jag köpa tea oil som jag läste för förebygga. Undrar om det hjälper?

Tack igen!

• Litet My

Såren kliar när de läker, sedan kan det nog för en del sitta lite i psyket dvs att löss är äckliga och man lite letar tecken hela tiden av rädsla för att de ska vara kvar.

• mammy04

Vet inte om färgen kommer att fästa efter avlusningsmedlet. Och de dör inte av färgen tyvärr. Jag färgade håret två dagar innan jag upptäckte att jag hade löss. Avlusade håret med Hedrin once och den tog även med sig det mesta av min nya hårfärg också.

Svar på tråden färga håret.. bra om man löss?