sportpappa skrev 2013-12-09 09:02:26 följande:
Om du inte vet så får du göra en uppskattning. När du sedan upptäcker att den är för låg eller för hög så gör du en ny beräkning och lämnar in så uppdateras din preliminärskatt.
Ett annat alternativ är att i början sätta vinsten till 0 kr så att skatten blir 0 kr och sedan höja den när du verkligen ser att du får in pengar.
Kom ihåg att hela tiden sätta undan pengar så att du har råd att betala skatten när det väl är dags.
Moms vid handel över gränsen kan vara komplicerat så det är bäst om du läser själv:
www.skatteverket.se/foretagorganisationer/mom...
Jag säljer bara appar runt om i världen via Play Store och då är det 25% moms inom EU och 0% moms utanför EU. Vad som gäller för andra varor har jag dålig koll på, så kolla upp hur det fungerar för just det du ska göra.
Tack för svar. Funkar det bra med skatten trots allt? Jag är rädd att jag vissa månader tjänar för lite för den skatt jag uppger och att behöva känna stressen över att det inte ska finnas pengar till det. Jag trodde förut att jag kunde reglera månad för månad, men frågan är väl då hur ofta man får ändra. Med momsen blir det nog 0 då, vilket känns skönt.