• kgv

När gick ditt/dina barn på bio första gången?

Som rubriken lyder: När gick ditt eller dina barn på bio första gången? Hur gamla var dom och vad såg dom?

• Svar på tråden När gick ditt/dina barn på bio första gången?
  • Hannah76

Min äldsta var 3 år, kommer inte ihåg vad vi såg men skulle tippa på att det var monster inc eller dyl. Min yngsta var 5 år, och då såg vi också en liknande film.

Väntade med den yngre för hon hade inte ro att sitta still, o var rätt ointresserad av att titta på film. Jag tycker att även barn ska vara tysta på bio.. Min äldsta älskar bio och film. Skönt att vi bor i city.

Själv älskar jag film, men ogillar bio..

• MissKaos

JAg och sonen såg Långa farbrorn och Lilla Anna, han var 3-4 och älskade det Efter filmen ville han inte gå ur salongen. Sen har vi sett Alfons Åberg (med populär) och "flygplan" som han gillade. Sista filmen Turbo (han är nu fem) var lite för läskig. Men han är jättejätte sugen på Bamse som ska komma i januari!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • La Lola

De har varit runt 4 år.
    Men jag minns tyvärr inte vad de såg.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • stormfågel

Vi var på Bio för första gången med våra barn som är 6 år och 4,5 och 4,5 år i höstas.
    Då såg vi Alfons Åberg.

Barnen tyckte att hela upplevelsen var jättespännande, med allt från toaletterna och popcornen själva filmenduken  .

• Livlig

Vi såg Hokos Pokus Alfons Åberg. Dottern var strax över 2 och det gick bra, sedan dess har vi varit på bio flera gånger. 

Vi bor nära en bio som har knattebio varje söndag så det blir ganska lätt för oss. 

• daxförnästa

2,5år. Lillgammal flicka. Vi såg ice age 4

3D. Satt ganska still hela tiden. Nu har hon nog sett 7-8 bio filmer till upp till 4års ålder. En gång fick vi lämna salongen för att dumma mej 2 var läskig enligt henne.

• Erki

Sonen nästan 3,5 såg flygplan nyligen. Gick jättebra och still var han dessutom! :)

Svar på tråden När gick ditt/dina barn på bio första gången?