• Anonym (Tröttnat)

Studera till Certifierad inredare?? Behöver råd!

Någon som läser eller har läst till certifierad inredare & homestaging consult? Var det en bra utbildning & fick ni sedan jobb? Jag har gått 4,5 år på högskola & är utbildad lärare, men med låg lön, arbetsbelastning & chefer som inte backar upp har jag nu tröttnat på mitt drömyrke! Ångrar bittert alla år på högskolan & det studielån på 270 tusen som jag nu har . Jag funderar på att söka en inredar utbildning som är på ett år & samtidigt arbeta 75-100% då jag inte har råd att bara gå hemma & plugga utan inkomst. Utbildningen är dessutom ganska dyr. Behöver råd & tips snarast tack!

• Svar på tråden Studera till Certifierad inredare?? Behöver råd!
  • Anonym (Tröttnat)

Finns det ingen på FL som är inredare?

• Dixie
    Anonym (Tröttnat) skrev 2013-12-09 12:09:37 följande:
    Finns det ingen på FL som är inredare?
     vad kostar utbildningen? 
    låter inte som en kanonidé i mina ögon, att behöva betala dyra pengar för en utbildning och samtidigt måste du jobba heltid? hur ser arbetsmarknaden ut för en inredande/ home styling - kan tänka mig att det är svårt att få jobb inom denna branch? 
  • Anonym (Tröttnat)
    Dixie skrev 2013-12-09 12:12:30 följande:
     vad kostar utbildningen?  låter inte som en kanonidé i mina ögon, att behöva betala dyra pengar för en utbildning och samtidigt måste du jobba heltid? hur ser arbetsmarknaden ut för en inredande/ home styling - kan tänka mig att det är svårt att få jobb inom denna branch? 

24000kr kostar en ett-årig utbl. Har sökt på ams & just nu finns det inte många arbeten, men man har många olika arbetsmöjligheter då man är klar att välja på. Har alltid varit intresserad av vården, men lönen inom den är heller inget att hurra förr med tanke på de arbeta man utför. Har dock hittat en utbildning där man kan få CSN utbl är också på ett år & jag har de förkunskaper som krävs & man blir veterinärassistent, har iof ingen aning om löner & dåligt men det lät spännande. Måste dock bo långt ifrån min familj om inte utbildningen finns i mitt län. Som du märker är jag just nu ganska läst, vet bara att jag inte vill vara kvar som lärare om jag kan välja. Fom januari står jag utan arbete om jag inte hittar en utbildning (eller tar ett som lärare igen så länge, vilket jag helst vill undvika)
Svar på tråden Studera till Certifierad inredare?? Behöver råd!