• Anonym (procalmin)

Procalmin eller annat mot ångest

Jag blev utbränd för ett antal år sen och fick då ångestdämpande. Funkade bra! Jag blev människa igen. Sen var det helt ok några år helt utan medicin. Blev naturligtvis lättare trött osv. Men mådde ändå bra.

Nu har jag troligen fått tillbaka ångesten. Känner mej grymt stressad och orolig. Blir nervös av allt och är handlingsförlamad.

Ett alternativ vore ju att åka till doktorn och får mer piller. Men samtidigt gick det ju att må bra utan och det är ju såå jobbigt att börja och sluta.

Testade Procalmin men fick så ont i magen/gaser av dem. Är det någon annan som märkt den biverkningen? Jag har otroligt känslig mage...

Finns det nåt annat naturligt ni kan rekommendera? Kamomillte' funkar ok men jag kan ju inte sörpla det dagarna i ända.

• Svar på tråden Procalmin eller annat mot ångest
  • Juno

Johannesört?

Har du provat terapi av något slag? Och försöka hitta roten till din ångest? Eller metoder för att hantera den utan piller?

• Anonym (procalmin)

Har inte provat johannesört. Det igen är ju sånt som man bör ta hela tiden ...inte bara vid behov... Trodde det hela berodde på dygnet runt jobb med en jobbig chef och önskan att vilja göra allt perfekt. Bytt jobb och så nu så jag vet inte vad det är nu... Funderar om det kan vara någon brist. Uppstod egentligen igen efter en lång magsjuka.

• Juno

Kanske en brist - har du tagit prover och sånt? När jag var sjuk körde de alla tänkbara blodprover för att utesluta fysisk sjukdom

Personligen (hobbypsykolog, förlåt Skäms) tror jag att du reagerar på stress. Du har visseligen bytt jobb och blivit av med din jobbiga chef, men nu är du ny på jobbet och vill visa framfötterna. Du nämnde själv att du vill göra allt perfekt. Och den självbilden kanske du behövde prata med någon om.

• Anonym (procalmin)

Jo du har så rätt. Jag är allergisk mot stress. Men vad göra åt det? Jag har babblat med en psykolog om mitt duktighetssyndrom och som sagt mådde jag bra en tid. Tog sist tusentals prover men inget visade nåt. Förutom att jag hade lite lågt kaliumvärde...

Svar på tråden Procalmin eller annat mot ångest