• Lady Paraplyh

Bästa julklappstipsen för under 100 kronor

Eftersom julen tenderar att bli så dyr för en del så tänkte jag att vi kunde tipsa varandra om bra julklappar för 100 kronor eller mindre.

Mina förslag:
    På cdon kan man köpa äldre (men bra) filmer för 39 kronor. Sedan köper man boken filmen bygger på. Det brukar gå på 80-90 kronor.

På Rusta och Willy's finns pytteljulgranskulor för 25 kronor. Man köper ett sådant paket, ett ljusfat med kanter och ett blockljus. Så sätter man julgranskulorna runt ljuset. Kostar ca 100 kronor.

Köp ekologisk saft på exempelvis ICA, ett hg lösviktste och ett paket KRAV märkt kaffe. Slå in i cellofan. Kostar ca 100 kronor.

• Svar på tråden Bästa julklappstipsen för under 100 kronor
  • Anonym (L)

När man köper en liten present vill jag hellre ha en sak än ett gäng med skräpsaker... Hellre ett enda lite dyrare julpynt. En burk te. Ett doftljus. Eller liknande.

• enäggs81

jag var i ullared. där finns massa fint för 100kr ;))

• exceptionell

Jag håller med "L", hellre en vettig grej än en hög med skräp. Och hellre saker som man förbrukar, i stället för onödiga prylar. Exempelvis en riktigt bra handkräm, fin choklad, en flaska vin, olivolja eller liknande. 

• exceptionell

Och då menar jag såklart inte ica's olivolja som kostar 39:- för 750 ml, utan snarare den ekologiska gårdsoljan som kostar 100 spänn för 250 ml. Samma med övriga förslag. Mindre och värre i stället för mer och sämre. 

• exceptionell
    kaffeamanda skrev 2013-12-09 20:15:53 följande:
    köper folk cd-skivor nu för tiden?
    Nej :)
  • Spionen

Foton i ramar är en fin present tycker jag. Clas Ohlsson har jättefina ramar för 20-50kr och framkalla ett foto kostar inte mycket.

• Padda

Bor man nära Gekås fins många riktigt fina julklappar för runt hundralappen ^_^ även att köpa seriealbum och få dem signerade på bokmässan i Göteborg tycker jag är fina och personliga julklappar. Presentkort på SF bio är också julklappar som inte är så dyra men som jag själv brukar uppskatta att få. Sen kan man ju om man är händig tillverka egna julklappar (stickat, tavlor, slöjdverk, hembakade kakor mm) En vinflaska till vinälskaren eller ett presentkort på gamestop till kusinen som alltid önskar sig spel i julklapp är också bra presenter som kommer till användning. Det var de tips jag kom på. Jag är student så det får inte kosta för mycket för mig och då tycker jag att tanken bakom gåvan är viktigare än priset.U

• Anonym (123)

Jag tycker det bästa är om man kommer på någon personlig klapp (vilket kan vara svårt att tipsa om :) ). Ex kan man köpa fin ekologisk olivolja som någon tipsade om till just en person som tycker om att laga ekologisk mat. Ett par mysiga pyjamas byxor eller tofflor till någon som man vet brukar gå runt i sånt hemma. Jag håller ex på att göra ett fint smyckeskåp av ett gammalt fönster till min mamma som har massor med smycken och länge pratat om att hon vill ha något fint att hänga dom i så dom syns :)

• FIame
    exceptionell skrev 2013-12-09 20:13:42 följande:
    Jag håller med "L", hellre en vettig grej än en hög med skräp. Och hellre saker som man förbrukar, i stället för onödiga prylar. Exempelvis en riktigt bra handkräm, fin choklad, en flaska vin, olivolja eller liknande. 
    This. Jag har slängt mycket skräp som folk har skänkt mig under åren. Skulle jag fått det i pengar istället skulle jag varit i alla fall 50.000 kr rikare.
  • Almina

Ett par "mobilvantar" (så man kan använda smartphonen med vantarna på).

"Parvantar" (varsin vanlig vante och en vante som sitter ihop - så att man kan hålla varandra i händerna).

Ett gott te med goda skorpor till (gärna hembakta).

En (till) prydnadskudde.

Det är några saker som jag skulle uppskatta! Men det viktiga när man ger en present tycker jag är att hitta något som passar just den mottagaren, så det är ju inte tips som funkar till alla...

• Lady Paraplyh
    enäggs81 skrev 2013-12-09 19:36:12 följande:
    jag var i ullared. där finns massa fint för 100kr ;))

Dit skulle jag gärna vilja åka. Tyvärr är det väldigt långt ifrån mig.
  • Lady Paraplyh
    Almina skrev 2013-12-09 21:44:38 följande:
    Ett par "mobilvantar" (så man kan använda smartphonen med vantarna på). "Parvantar" (varsin vanlig vante och en vante som sitter ihop - så att man kan hålla varandra i händerna). Ett gott te med goda skorpor till (gärna hembakta). En (till) prydnadskudde. Det är några saker som jag skulle uppskatta! Men det viktiga när man ger en present tycker jag är att hitta något som passar just den mottagaren, så det är ju inte tips som funkar till alla...

• Pappapartner

Köp en häftapparat! Den kostar inte mycket och kan ofta vara användbar. Jag använde en senast idag på jobbet

• Anonym (M)

På Indiska (bara för att nämna något!) hade de jättefina koppar med tillhörande påse kaffe i olika smaker för 99:-, en fin julklapp skulle jag tycka iaf

Lite här o var (t.o.m på ICA!) finns det ju badskum/handtvål/handkräm/duschkräm i fina flaskor/burkar/förpackningar - finns ju från typ 30:- om man vill ha något "tjusigare" men ändå budget.

På Apoteket hade de set med handtvål o handkräm för 69:- tror jag det var, i presentpåse, vara någon liten krona gick till välgörenhet.

• Lady Paraplyh
    Anonym (M) skrev 2013-12-12 20:17:07 följande:
    På Indiska (bara för att nämna något!) hade de jättefina koppar med tillhörande påse kaffe i olika smaker för 99:-, en fin julklapp skulle jag tycka iaf Lite här o var (t.o.m på ICA!) finns det ju badskum/handtvål/handkräm/duschkräm i fina flaskor/burkar/förpackningar - finns ju från typ 30:- om man vill ha något "tjusigare" men ändå budget.På Apoteket hade de set med handtvål o handkräm för 69:- tror jag det var, i presentpåse, vara någon liten krona gick till välgörenhet.

• clembke

Ja Gekås är toppen.

Julklappar till barn inhandlades där.

Tuschpennor 30st - 9 kr, målarbok med pirater - 25 kr, målarbok med bokstäver (stor bokstav på ena sidan, på andra kan man öva sig på att skriva den samt en bild som har med bokstaven att göra) - 13 kr, canvastavla med tillhörande färgtuber att måla den med - 25 kr, stjärtlapp - 30 kr.

• Anonym (eko)

Hjortronsylt från Muddus. Toppenpresent. 95 kr för liten burk (250 för stor).

• Anonym (???)

Citygross hade pepparkakor för 10 kr asken. Blir ju 10 st för en hundring. Nästa jul får du garanterat en jättefin och dyr julklapp (eftersom personen som fått pepparkakorna har ätit dom under hela 2014 och blivit jättesnäll).

• MadHatter

Saker under hundra kr som jag skulle bli glad för:

En fin käkshandduk

Badskum

Hårinpackning

Muffinsformar

Nåt kul smink (ögonskugga tex)

Varma sockor

En bra pocket

Ansiktsmask

En biobiljett

Bli utbjuden på fika/ett glas vin nån stans