• Anonym (nyfiken)

Nyfiken, hur träffades ni??

Hej! 
    Jag undrar bara om det finns folk där ute som vill dela med sig utav hur/var/när de träffade sin nuvarande eller kanske första partner!  Alltid spännande att höra från folk som vill dela med sig. 

Kram Sofia 

• Svar på tråden Nyfiken, hur träffades ni??
  • Anonym (Z)

Varför ligger det i familjehemskategorin?

• whybother

Grand Hotel i Stockholm, ett jobbrelaterat seminarie. Vi såg varann i ett myller av hundratals personer. Sen mailade han mig utifrån deltagarlistan. Vi pratade alltså inte alls på seminariet.

Vi mailade massa och sen hade vi en klassisk affär, hotellnätter, dyra drinkar..

Jag blev påkommen av mitt ex. Sen gick

det snabbt han separerade också och vi blev tillsammans. Nu har vi gift oss, flyttat ihop och väntar vårt första barn . Så mycket har hänt på de här två åren..

Ibland vet man bara..

• Anonym (Lärare)

Vi träffades på jobbet, han slöjdlärare och jag klasslärare. Och med lite magi från våra elever fick vi upp ögonen för varandra :)

• Delisia

Jag var på fotboll och såg en underbar vacker fotbollspelare där nere på plan, våra ögon möttes när hans nationalsång sjöngs, våra ögon möttes i paus och när matchen var över så vinka han ner mig och jag följde mitt hjärta, idag har vi barn och skall gifta oss nästa år

• gosigtjej

Träffade honom på bussen en natt efter en blöt kväll ute och det var ingen alls romantisk historia, inte till en början i alla fall. Jag var berusad och mådde illa, satt och grät över ett svin till kille som jag hade då och som drog hem med en annan tjej, så han satte sig vid mig och tog min hand. Jag spydde ner hans ben och mig själv grät och betette mig som en barnunge, men han hjälpte mig ändå hem och in i duschen sen i säng. När jag somnat och han gick lämnade han en lapp på bordet med sitt telefon nummer jag kunde ringa ifall jag behövde något. Jag kommer nästan inte ihåg någonting mer än att jag stod där naken med spyor i håret när han hjälpte mig i duschen.

Dagen efter ringde jag honom och tackade glad över att han inte är ett äckel som utnyttjade situationen på något vis. Han frågade om jag ville följa med honom till en sjö och meta samma kväll, jag kände mig nästan skyldig honom en det så jag hängde med. När vi satt där på bryggan med metspöna fick jag lära att han är den mest underbara man jag någonsin trodde var möjligt. Dem snällaste vackraste ögon jag någonsin sett, kan inte med ord beskriva hur tacksam jag är att just han var på just den bussen just den kvällen. Det förändrade mitt liv.

Kärleken är så vacker Hjärta

• Anonym (fullträff)

På nätet, dock ingen dejtingsida .Är 12 år sedan nu och vi är gifta sedan länge och har 2 barn.

• Pondus

Vi träffades hemma hos en gemensam kompis. Han var där för att spela lan och jag behövde döda tid för att inte förgås över en olycklig kärlek. Jag noterade honom mest för att han var den enda som gick och duschade under den helgen som lanet pågick (med andra ord - de andra killarna var sluskar ,)

Det gick några månader och när jag kom instapplande på en stadsfest hör jag någon skrika mitt namn och där var han... Tänkte att jag kunde busa en kväll med honom (var inte relationsmaterial på den tiden) och ett halvt liv senare (läs 19 år) är buset fortfarande igång och har adderats med giftermål och två barn

• Anonym (Soldat)

Lumpen :)

Vi var upptagna,men under året som gick så blev vi dumpade bägge två. Vi var varandras stöd i livet och jag har aldrig känt en sån tillit för någon annan.
    Kärlek var det inte tal om från min sida eftersom vi ju lärt känna varandra så väl och han vågade väl inte riktigt hoppas.
    Under slutövningen hamnade vi, som bott ihop i 10 månader, långt från varandra och hördes inte av på flera dagar och det var först när hans grupp kom tillbaka, skitiga och jävliga som jag bara visste.
    Dagen efter höll vi på att packa, han lutade sig över mig för att plocka upp något och jag gav honom en puss. Jag har aldrig sett någon så chockad!

Tio år senare sitter vi här, han är fortfarande min bästa vän, med de vackraste ögon man kan tänka sig. Samma ögon som vår dotter har :)

• lasslotegel

jag träfar dem överallt.. på klubbar. på resor men mest på nätet. har alltid en liten påse analkulor med mig ifall att

alltid redo Gravid

Lyder minsta vink
  • Tokfrans

Genom ett spel via datorn, jag "ägde" han och han föll pladask och jag föll lika snabbt jag, 2 år senare och vi väntar vårat första barn :)

• Anonym (21)

Jag var vän och umgicks med hans bror och några andra som 14-åring, satt hemma hos dom en dag och där kom han in genom ytterdörren helt plötsligt. Hade inte några såna tankar om honom då, och sen hade han flickvän vid tillfället. Men vi umgicks som kompisar några veckor sen blev han dumpad och så dröjde det väl några veckor till innan vi började umgås mer intensivt, sen pladask ungefär. Fortfarande tillsammans 7 år senare.

Svar på tråden Nyfiken, hur träffades ni??