• Anonym (?)

Konstant mensvärk

Jag har mensvärk nästan varje dag! Äter neovletta sen 3 år tillbaka och brukar hoppa över mensen tre kartor, äta en karta, hoppa över tre kartor osv.. Mensvärken under själva mensen är extrem men under alla andra dagar känns den också tydligt.. Har varit så kanske ett halvår :s

• Svar på tråden Konstant mensvärk
  • Anonym (hnj)

Hur hoppar du över, jag förstår inte.. " brukar hoppa över mensen tre kartor, äta en karta, hoppa över tre kartor osv.."

• Anonym (?)
    Anonym (hnj) skrev 2013-12-09 20:04:42 följande:
    Hur hoppar du över, jag förstår inte.. " brukar hoppa över mensen tre kartor, äta en karta, hoppa över tre kartor osv.."

Hoppar över sockerpillerna och går direkt till nästa karta, dvs får inte mens
  • deddan

Prova ät p-pillerna som man ska göra, utan att hoppa över mensen. Annars kanske du behöver byta preventivmedel?

• Anonym (gd)

Neovletta är inte gjort för att ätas på det sättet du gör. Vill du inte ha mens så föreslår jag att du pratar med din bm och byter sort. 
    Kan rekommendera cerazette, har själv varit helt blödningsfri i över 1,5år. Dock har jag lite mensvärk då och då, men jämfört med att faktiskt ha mens så är det helt underbart. Inte säkert att de funkar lika bra för dig, men fråga.

• Anonym (?)
    deddan skrev 2013-12-09 21:25:01 följande:
    Prova ät p-pillerna som man ska göra, utan att hoppa över mensen. Annars kanske du behöver byta preventivmedel?

Anonym (gd) skrev 2013-12-09 21:27:42 följande:
    Neovletta är inte gjort för att ätas på det sättet du gör. Vill du inte ha mens så föreslår jag att du pratar med din bm och byter sort. 

Kan rekommendera cerazette, har själv varit helt blödningsfri i över 1,5år. Dock har jag lite mensvärk då och då, men jämfört med att faktiskt ha mens så är det helt underbart. Inte säkert att de funkar lika bra för dig, men fråga.

Har ätit de på det här sättet hela tiden men kan de helt plötsligt bli dåliga för mig att ta? Är cerazette minipiller? Funderar på att byta till minipiller (och förhoppningsvis slippa mens helt) eftersom jag har sjuk mensvärk under mens och migrän VARJE gång dagen innan mens (haft det så sen första gången jag fick mens för 9 år sen)
  • Anonym (gd)

Cerazette är en sorts minipiller, östrogenfria piller. Alla blir inte helt blödningsfria, men det är ju värt att testa. Jag hade en blödning i början när jag bytte till dem (från neovletta)

• Anonym (?)
    Anonym (gd) skrev 2013-12-09 22:49:49 följande:
    Cerazette är en sorts minipiller, östrogenfria piller. Alla blir inte helt blödningsfria, men det är ju värt att testa. Jag hade en blödning i början när jag bytte till dem (från neovletta)

Okej aa ska prova det för nu gör det jätteont igen och jag ska verkligen inte ha mens, hoppas det beror på neovletta och inget allvarligare då :( men har ju tagit neovletta i 3 år utan tidigare problem
  • Anonym (?)

Är jag ensam om detta asså?

• Anonym (hnj)
    Anonym (?) skrev 2013-12-09 21:11:30 följande:

Hoppar över sockerpillerna och går direkt till nästa karta, dvs får inte mens
    Men hur mycket hoppar du över?
  • Anonym (?)
    Anonym (hnj) skrev 2013-12-10 10:50:51 följande:
    Men hur mycket hoppar du över?

Hoppar över mensen (sockerpillerna) tre kartor, har mens en karta, hoppar över tre osv
  • Anonym (hnj)
    Anonym (?) skrev 2013-12-10 10:59:39 följande:

Hoppar över mensen (sockerpillerna) tre kartor, har mens en karta, hoppar över tre osv
    oj...
  • Sussi78

Det är nog därför du hoppar över hela tiden som du har ont, kroppen vill "få mens" när den skall typ. Sen kan man ju hoppa över nån månad nån gång ibland, vid tex resa osv. Men konstant hoppa över ja då reagerar kroppen.

• Anonym (?)
    Anonym (hnj) skrev 2013-12-10 11:05:17 följande:
    oj...

Sussi78 skrev 2013-12-10 11:15:47 följande:
    Det är nog därför du hoppar över hela tiden som du har ont, kroppen vill "få mens" när den skall typ. Sen kan man ju hoppa över nån månad nån gång ibland, vid tex resa osv. Men konstant hoppa över ja då reagerar kroppen.

Aha men jag vet flera som gör så, men då orkar inte min kropp det längre då! Undra om det är farligt/kan påverka fertiliteten?
  • gästgäst

det kan vara höftböjarna som krånglar. Det kan kännas precis som mensvärk. Testa att gå till en massageterapeut så kan hen hjälpa dig. Har de spänt till sig rejält är det nämligen n ästan omöjligt att lösa det på egen hand.

Svar på tråden Konstant mensvärk