• sötare

Personligt brev -Insperation

Hej!
    Tänkte att man i denna tråden kan lägga in personliga brev som har lett till att ni har fått komma på intervju. Trådens syfte är att inspirera de som är i jobbsökafasen occh behöver få lite nya idéer till sina personliga brev.

• Svar på tråden Personligt brev -Insperation
  • sötare

Detta brev gällde en tjänst som hemsideföräljare där man skulle driva projekt från att ta kontakt med kunden via telefon för att sedan genomföra möte affär och uppföljning.  Fick komma på intervju men dock för en helt annan tjänst då de tyckte jag var för överkvalificerad för hemsideförsäljning.

Säljare med bra självförtroende
    Viljan att arbeta med försäljning, marknadsföring och att skapa kundrelationer lockar mig att söka tjänsten som försäljare hos er.  Att få sköta hela processen från bokning av ett första möte till genomförandet av mötet, affär och uppföljning inspirerar mig att söka denna anställning.

Har de två senaste åren läst kurser inom grafisk produktionsledning och har ett stort intresse av det ni beskriver i er annons på arbetsförmedlingens sida och ser denna tjänst som en stor möjlighet för mig att få en bra start på min karriär.

Mitt mål med att arbeta hos er är att genom hårt arbete utveckla mig både personligt och yrkesmässigt, tjäna bra med pengar, nå uppsatta mål och framför allt se till så att kunde känner sig trygg med den genomförande affären.

Som det framgår i mitt cv har jag förut jobbat inom sälj–och restaurangbranschen. Genom mina arbetslivserfarenheter och stora intresse för kundkontakt och god service kan jag tillföra följande kompetenser:

*Lyhörd för vilka behov och önskemål som finns.

* Flexibel, har förmågan att anpassa mig efter arbetsplatsen, kollegor, arbetsuppgifter och kunder.

*Noggrann så att kunden får en grafisk produkt av den bästa kvaliteten.

*Förmågan att behålla lugnet i stressade och pressade situationer.

När jag jobbade som telefonförsäljare sålde jag ViaSats tv-abonomang till privatpersoner samt värva medlemmar till Villaägarnas Riksförbund. Det var ett kul och socialt arbete där jag många gånger var med och slogs om priserna i de interna säljtävlingar som företaget anordnade.

Ser mig själv som en person som är social av mig och som tycker om att prata med nya människor. Drivs att arbeta hårt så jag har möjlighet att leva ett bra liv både nu och i framtiden. Gillar att ta mig an utmaningar och delta i tävlingar då jag anser att det tillför en extra krydda både i arbetslivet och i vardagen. Kan vara väldigt envis av mig vilket jag utnyttjar till att lösa problem. Talar och skriver flytande svenska då det är mitt modersmål. Har möjlighet att börja arbeta genast.

Hoppas att jag har väckt er nyfikenhet och ser fram mot ett personligt brev där jag får berätta mer om mina kvalifikationer och vad jag kan göra mer för er.

Med vänliga hälsningar  

Svar på tråden Personligt brev -Insperation