Hur slutar jag amma HYSTERISK 1-åring???
Jag har sen ca 1 månad tillbaka slutat amma på dagtid, och det har gått jättebra!
MEN nätterna!! Som det ser ut just nu (och det är ohållbart!) så ammar jag henne på kvällen när vi lägger oss, oftast somnar hon då. Sen kan hon vakna allt mellan 2-8 ggr varje natt och vilja snutta! Det går ju bara inte, jag orkar inte längre.. Jag har flera ggr tänkt att nej nu får hon bara inte, men hon blir alltså HELT hysterisk!! Gallskriker, (tycker synd om sambon som jobbar tidigt, grannarna som måste höra henne, mig själv och henne!) spänner sig i en båge så man inte kan ta i henne, lyfter man upp henne så slänger hon sig bakåt, kastar iväg nappen när man försöker ge henne den, sliter i min tröja för att komma åt och tillslut kräks hon!!!
VAD ska jag göra??? Egentligen vet jag ju.. Jag måste vara helt konsekvent, helst ska pappan kunna ta henne några nätter osv..
Men helt ärligt tror jag inte pappan kan det.. hon är ju (om möjligt) ÄNNU mer hysterisk hos honom (ja, vi har provat) och tillslut blir han stackarn oxå smått hysterisk.
Så, SNÄLLA är det NÅGON i denna värld som haft en så hysterisk avvänjning men det har tillslut gått bra??? Hur lång tid tog det?
Kan ju tillägga att hon inte tar välling, och jag har försökt erbjuda både vatten o saft (!) på flaska, vilket går jättebra när hon ska sova på dagen, men hon vägrar ta den.
HJÄLP MIG!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-06 14:12:55:
Glömde säga att jag en annan anledning till att jag vill sluta nu är att jag är gravid igen och vill inte sluta i för nära anslutning till nästa barn kommer (aug), vill inte att Stella ska \"komma ihåg\" amningen när jag ammar ny bebis..
Dessutom rasar jag i vikt och har gått ner 3 kg till nu under grav (v 14-15) istället för att gå upp, och tror kanske att det kan bero lite på att jag ammar??