vab-dagar per år
Jag är bara lite nyfiken. Hur många dagar per år vabar ni ?
13 dagar med min 5.5 åring och 6 dagar med min 10 åring detta år här.
Bara intresserad rent statistiskt
Jag är bara lite nyfiken. Hur många dagar per år vabar ni ?
13 dagar med min 5.5 åring och 6 dagar med min 10 åring detta år här.
Bara intresserad rent statistiskt
MASSOR! Bara den senaste tiden har jag varit hemma hel eller halvtid mellan 15 oktober - 3 December. Innan dess en hel del till.
VAB:ar inte alls utan skaffar barnvakt de gånger han är sjuk.
Vi har 4 VAB-dagar för vår 3-åring i år.
Jag började jobba i slutet av september och har redan hunnit vabba 15 dagar tillsammans för mina barn 2,5 och 4 år. Phu....och nu verkar minstingen ha fått vattkoppor....vågar knappt ringa jobbet, ångest!!
Jag har 2 vab-dagar i år för min sjuåring. Vilket blir totalt 12st sedan han började förskolan!
Rätt intressant att det skiljer så mycket. Är ju så med vuxna också iofs. Endel är sjuk ofta och en del är aldrig sjuka.
Jag har 9vab-dagar för vår två-åring.av dessa har han bara varit sjuk 3 dagar, övriga har det varit falsklarm, ex. När förskolan ringde å sa att han har vattkoppor och det visade sig vara myggbett!
Min mamma har nyss gått i pension så jag lämnar ofta till henne istället för att ta ut vab Alla har ju tyvärr inte sånt lyx.
Förra året hade jag bara 5 el 6 dagar. I år är jag uppe i typ 10 vill jag minnas. Fast då har jag tagit ut semester några dagar då ungen var sjuk också. för att slippa inkomstbortfall.
24 totalt iår.
Inte en enda sen sommaren. I våras hade hon magsjuka och då var jag hemma i 2 dagar (sen var det helg ifall nån börjar undra över det). Det är nog det i år hittills. En vecka kvar till jullov, ska nog gå bra.
I våras var vi hemma 11 dagar totalt. Nu i höst kommer den första imorgon (hämtade äldsta dottern tidigare från förskoleklass idag eftersom hon blivit dålig).
ca 20 dagar sen i januari med två barn. Men en hel del av de dagarna var i samband med en operation, så räknar man bort dem landar vi kanske på 10 dagar för resten av året.
men då har jag flera gånger då vi slipper vabba om vi går omlott eller får barnvakt.