• Viffy

Finansiering av bröstförstoring. Hur har ni gjort?

Funderar på att förstöra brösten så småningom när jag har fått vårat andra barn eftersom jag nu inte är riktigt nöjd med mina bröst längre efter att ha ammat vår första dotter.

Pengar är väl kanske inte det största problemet, men undrar ändå hur ni gått tillväga med betalning ni som förstorat brösten, för det kostar ju faktiskt en del?

• Svar på tråden Finansiering av bröstförstoring. Hur har ni gjort?
  • Lindy lou

hej, jag betalade kontant med ett lån från banken, vad jag kommer ihåg så gick det inte att betala med kort, men detta var fem år sedan

• Åke Vilse

Nyfikna ja då, men menar ni att ni tar ett lån för att operera brösten???
    Jag trodde att man sparade först och sedan "handlade".

Jag skulle ju inte vilja betala på ett lån för ett par bröst ifall operationen går åt skogen...

• dreamspell

Nä, jag skulle nog inte ta ett lån för en sån sak..Är jätteförsiktig med att dra på mig skulder, men kan man inte på annat vis så..Jag betalade ca 10tusen som jag sparat ihop och snälla sambon sköt till resten av sina sparpengar!

• idalinus

nu var det inte fråga om man gör rätt eller fel när man tar lån , då skulle man ju inte kunna köpa en tv på avbetalning etc...frågan löd väl hur man finansierade..???

• Janlin

Åke Vilse: Fast det är ju inte så roligt att betala med hårt sparande pengar om det skulle gå åt skogen heller..

Om man tar lån eller inte spelar väl ingen roll så länge man har råd att betala av det?

• Aunt Molly

Rolig felskrivning i huvudinlägget: "Funderar på att förstöra brösten ..."

Nästan lite freudianskt! Själv har jag inga planer på att förstöra mina bröst!

• Åke Vilse

idalinus:
    Man köper absolut inte en tv på avbetalning.

Janlin:

Det är väl tråkigt om det går åt skogen oavsett om det är sparade eller lånade pengar, men jag tycker inte att en bröstoperation handlar om liv eller död så varför låna? Och om man lånar och det går åt skogen så blir man ju påminnd om det i flera år.
    Samma som att åka på semester på krita och sedan har man minnena och avbetalningarna kvar...

• Lindy lou

ja att låna är väl upp till var och en, vi är väl alla olika, det är ju ändå samma pengar allting och betalar man av snabbt så är det ju inte mycket ränta som man ligger ute med eller. Man får ju tänka lite också, vissa mår inte bra att ha förstora, för små, hängiga mm och ska man då vänta flera år för att spara ihop pengarna???

• polkagris

Jag lyckades spara i hop med egna pengar. det tog ett år ungefär.
    en månad kunde jag lägga undan 10 tusen, då jag fick en bra lön...

Svar på tråden Finansiering av bröstförstoring. Hur har ni gjort?