• CinnamonGirl

Varning för Tyfon

Jag har sagt upp min lägenhet till 31 januari 2014. Sa upp elen samtidigt, till 31 januari, det gick smärtfritt då de endast hade 14 dagars uppsägningstid. Jag har även bredband hos Tyfon, de har tre månaders uppsägning. Det är okej för mig, det är ju ändå standard med tre månader. MEN! Det här företaget kör med regeln att först måste ens avtal - som löper tre månader åt gången - avslutas, sedan har man en uppsägningstid på ytterligare tre månader.

Nu tvingas jag betala ytterligare tre månader, och jag kan inte ens utnyttja denna tid eftersom Tyfon inte "levererar" till den nya adressen.

Ursäkta språket, men ett jävla tjuveri är det!

Skaffa aldrig något abonnemang hos Tyfon!

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Svar på tråden Varning för Tyfon
  • Whitetrash86

Hade visserligen bara telefon hos tyfon förut men då fanns det ingen 3 månaders löpning eller andra problem att säga upp.

• CinnamonGirl
    Whitetrash86 skrev 2013-12-10 14:47:02 följande:
    Hade visserligen bara telefon hos tyfon förut men då fanns det ingen 3 månaders löpning eller andra problem att säga upp.
    Är det länge sedan?
  • CinnamonGirl

Det är jättesvårt att komma fram på telefon till kundtjänst, och mail tar det flera dagar för dem att svara på. :-@

Jag mailade redan den 25 oktober att jag ville avsluta abonnemangen, den "nya 3-månadersperioden" började den 8 november. Alltså var jag ute i tid för att säga upp, den kommande perioden skulle ju då räknas som uppsägningstid. Det här visste jag inte då, trodde ju att de tillämpade 3 månaders uppsägningstid som är ju standard.

Fick en bekräftelse på uppsägningen den 21 november!

Hade jag vetat det här, att de är besvärliga, hade jag skickat ett rekommenderat brev med uppsägningen till dem. Och det rekommenderar jag er alla som har dem, den dagen det är dags att avsluta.

• GreveJohan

Jag har stora problem med mitt bredband från Tyfon och vill säga upp tjänsten för att den inte fungerar. Men det går inte det är bara att följa avtalet. Så uppenbarligen har de samma usla villkor än idag!

Svar på tråden Varning för Tyfon