• jar0

dop fika?

Måste fråga om råd och tips! Min dotter ska döpas i januari klockan 11. Ska man bjuda på någon mat efter eller ska man bara ha fika? Smörgåstårta ska vi INTE ha har vi bestämt , eftersom vi då måste besälla 3 olika & sen finns det gluten allergiker i släkten... Vad tycker ni man ska bjuda på? Ska man baka frukostbullar och ha massa pålägg man själv får lägga på, och sen fika som kanelbullar eller småkakor efter? ^^

• Svar på tråden dop fika?
  • Gizzmo73

I och med att det är lunchtid så hade jag bjudit på lunch. Vi hade buffé + fika på dotterns dop och hade förberett allting innan så det var enkelt att fixa fram.

• Lena

Jag hade snarare valt pajer och sallad och sen tårta eftersom det ligger under lunchtid.

• ApanApansson

Hade valt något åt mat hållet iaf eftersom det ligger på lunchtid.
    Hade inte uppskattat att bli bjuden på gofika till mig och barnen till lunch!

• fluu

Vi hade pajbuffe och sen hade vi bakat massa muffins till kaffet. Vi delegerade också lite så svärmor tog hand om pajen, min mamma tog salladen och vi fikat.
    Eftersom det är gluten inblandat så kanske ni kan göra som vi körde på dotras födelsedag - soppa och sen fika.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • mammalovis

Eftersom det är lunchtid hade jag förväntat mig varm lunch mitt i vintern. Vi körde på varma pajer och en kall med sallad och bröd till. Soppa är väl också ett bra alternativ.

Svar på tråden dop fika?