• MammaSandra01

3an?

Har 2 söner, 7.5 och 2 år. Många runt om oss är nu gravida. Kan sakna tiden som gravid och prata med andra gravida. Skulle va så mysigt att få en lillasyster till pojkarna. Men är ändå så osäker. Vill jag ha ett barn till ?
    Vad är det för skillnad på 2 och 3 barn? Ska jag vänta fler år innan 3 an?
    Behöver nog mest bara bolla lite tankar...

• Svar på tråden 3an?
  • MammaSandra01

Självklart förtape

MammaSandra01 skrev 2013-12-10 21:35:11 följande:
    Har 2 söner, 7.5 och 2 år. Många runt om oss är nu gravida. Kan sakna tiden som gravid och prata med andra gravida. Skulle va så mysigt att få en lillasyster till pojkarna. Men är ändå så osäker. Vill jag ha ett barn till ? Självklart spelar det ingen roll om det skulle bli en pojk till!

Vad är det för skillnad på 2 och 3 barn? Ska jag vänta fler år innan 3 an?

Behöver nog mest bara bolla lite tankar...

• Erizajo

Vi väntar nu nr tre då jag helt enkelt inte kunde tänka mig att aldrig mer få gå igenom allt vad det innebär att bli gravid och få bebis. Tror att det är större chock art gå från 1 till 2 än från 2 till 3, får väl se om jag har rätt :) men jag hade en extrem längtan också var helt säker innan jag tog upp det med maken och fick honom med på noterna :)

• Flickan och kråkan

Vi har en snart 6-åring, 4, 5-åring och en snart halvåring. Bara positivt med vår lilla trea. De "stora" är så pass stora att de klarar mycket själva och förstår det här med bebis. De är så gulliga med sin nya lillebror som bara hänger med på alla aktiviteter. Mycket jobbigare att få tvåan men det kan ju bero på att det är tätt mellan de äldsta. Största skillnaden hittills är väl att väl att vi aldrig kan dela os en vuxen - ett barn. Trängre i bilen och fler att hålla reda på nör man ska ut .

Svar på tråden 3an?