• Äldre 11 Dec 09:14
    1280 visningar
    1 svar
    1
    1280

    Kompisar till en 10-åring i Helsingborg?

    Hej!
    Min dotter är 10 år och är en vanlig, glad, söt och smart tjej som gillar dans, musik, att sjunga, rida och att vara på Moviestarplanet m.m. Jag tror också att hon är ganska eftertänksam för sin ålder men lika sprallig som 10åringar är när nåt är på gång. Problemet är att hon inte har några vänner. Hon gick först i en klass men en ny tjej bestämde sig för att putta ut henne och alla hennes vänner i klassen försvann. Till slut var det så ensamt att vi valde att flytta henne till en annan skola. Där har hon bara gått denna terminen och det går bättre i skolan där men hon lyckas inte hitta någon att leka med efter skolan och på helger. De verkar väldig sammansvetsade i sina gäng på den nya skolan och det blir inte lätt att komma ny då.

    Nu undrar jag om det finns någon annan tjej i Helsingborg som behöver fler vänner? Vi kunde ses över en fika/aktivitet och se hur det går.

    /Hoppas!

  • Svar på tråden Kompisar till en 10-åring i Helsingborg?
  • Äldre 15 Aug 17:33
    #1

    Hej!

    Gick ut för att söka precis som du och så kom din fråga upp. Vår dotter fyller elva om en månad men har också få vänner. Hon gillar scouterna och ridning (går på ridskola) så sysselsättning är inget problem men det hade varit kul m vänner som ringer och lite gemensamma aktiviteter.
    Vet inte om det fortfarande är aktuellt för er, men om det är det så träffas vi gärna.

    Vänliga hälsningar
    Ulrika Björk

Svar på tråden Kompisar till en 10-åring i Helsingborg?