• grönräv

Skriva att man jobbar ?

Hej!
    Jag tar ut föräldrapenning och min tös har fyllt ett år. Således måste jag jobba eller ta ut fp 5 dagar i veckan för att få behålla mitt belopp. Om en vecka ska jag jobba hela veckan, hur fyller jag i det, att jag inte behöver ta ut någon fp alls? På hemsidan går det bara att fylla i de dagar man jobbar på samma sida som man tar ut fp.

Mvh Vania

• Svar på tråden Skriva att man jobbar ?
  • Försäkringskassan

Hej!

Du tar inte med den perioden när du gör ansökan av föräldrapenning. Du lämnar  uppgiften om att du ska arbeta i ansökan:  Mina sidor lämnar du uppgiften under steg 3 eller på blanketten under punkt 6.

Hälsningar Ellen,

handläggare

• grönräv
    Försäkringskassan skrev 2013-12-11 10:29:51 följande:

Hej!

Du tar inte med den perioden när du gör ansökan av föräldrapenning. Du lämnar  uppgiften om att du ska arbeta i ansökan:  Mina sidor lämnar du uppgiften under steg 3 eller på blanketten under punkt 6.

Hälsningar Ellen,

handläggare

Hej och tack för svar.
    Jo jag vet att man kan skriva i på steg tre under ansökan när man arbetar, men om man BARA arbetar en hel vecka så kan man inte komma vidare till steg3. alltså om man ej ska ha fp en specifik vecka
  • Försäkringskassan

Hej!

Om du ska ansöka om föräldrapenning så söker du fram till dagen innan du ska arbeta och sparar den tidsperioden, hoppar över veckan som du ska arbeta och fyller sedan i nästa period du ska vara hemma med föräldrapenning. Fyll sedan i de datum du ska arbeta under punkt 3.

Om du redan har ansökt om föräldrapenningen kan du även kontakta oss på 0771-524 524 så hjälper vi dig att ta bort den veckan du ska arbeta.

Hälsningar

Doris, handläggare

Svar på tråden Skriva att man jobbar ?