• Anonym

seroxat-någon med erfarenhet?

Hej!!
    Jag är en kvinna som lider av PanikÅngest o generell ångest..har tidigare ätit zoloft men pga massa biverkningar har jag nu fått en tabl som heter seroxat utskriven...Jag undrar nu om det finns någon här som har erfarenheter av denna tabl..Har ätit den i 5 dgr nu o känner mej som på fyllan...Lite av off känsla..
    Jag är tacksam för alla svar!!Dock endast seriösa sådana..
    kram på er!!

• Svar på tråden seroxat-någon med erfarenhet?
  • Anonym

ingen som vill skriva??

• Anonym

Jag håller precis på att trappa ner på mina Seroxat nu efter att ha ätit dem i 9 månader, tagit dem i omgångar tidigare också. Tar nu en halv tablett varannan dag.
    Min ångest och sociala fobi blev mycket bättre av dem, kände mig mycket lugnare, tryggare och starkare som människa. Nackdelarna är att jag blev trött, kunde somna när som helst på dygnet, blev dålig i magen (gasig), sexlusten försvann och en ökad aptit med viktuppgång.
    Ska försöka klara mig utan dem nu, dels p.g.a biverkningarna och dels p.g.a kostnaden. Annars har jag varit rätt så nöjd med dem!

• Anonym

tack för ditt svar..ja varken viktuppgång eller att 6lusten försviner är ju speciellt kul!!får jag fråga hur mkt du åt o hur lång tid det tog innan du börja känna dej ganska så "normal"..jag går som i ett rus o känner mej så avtrubbad....

• Anonym

Hittills har jag gått upp 9 kg. sedan april fjol, styrketräningen har väl kanske hjälpt till lite också förstås. Den första tiden, första dagarna, mådde jag väldigt illa. Efter några veckor började jag känna av dem och mådde jättebra så småningom.

• Anonym

Tack..ja som sagt just nu önskar jag mig all världens väg långt bort härifrån..vill ej må så här!!
    Först har jag mått helkass av biverkningar av zoloft ...sen trappade jag ut dem sakta...börja må bättre få tillbaka 6lusten fick ned blodtrycket...o sen så nu ...nu börjar allt om igen.!!!!kommer jag o orka??

• Anonym

ja nu har ja ätit seroxat i 6 dgr...dimman brrjar lätta o ångesten är ganska lugn..kommer ja att få må bätre nu tro eller blir det ytterligare bakslag??snälla NÅGON måste det väl finnas som ätit denna tabl här inne...??

• my32

Hej! Min sambo har ätit den till och från och i början mår man lite dåligt men sen ska det tydligen bara bli bättre. Man blir lugnare och mer tillfreds. Han fick inte dålig sexlust men kunde inte få utlösning och sen blev han sugen på sötsaker. Annars inga biverkningar. Han tyckte de var bra.

• Anonym

tack my...låter ju förhoppningsfullt!!
    Tog det lång tid för honom innan den gjorde verkan?

• Karamell222

Jag åt Seroxat ett tag. Blev bättre men fick som biverkning minskad lust och förmåga att får orgasm. I övrigt kände jag inte av den. Åt först Zoloft, precis som du, och gick över till Seroxat.
    Det finns ju många olika mediciner och man får prova sig fram. Hoppas du snart blir bättre!

• Anonym

ja tyvärr finns det för många...åt anafranil men då gick jag som i en kupa hela tiden..allt va så overkliget...kunde ej gråta skratta eller nånting...har ni gått upp i vikt av denna tabl??...o HUR lång tid tar det innan man blir någotsånär sej själv??

• my32

Bara nån vecka eller två tror jag.

• Pallas

Har ätit seroxat i tio år och det tog ca 10 v innan jag fick full effekt. Alla SSRI-preparat påverkar olika människor på olika sätt. Mitt tips till dig är att föra dagbok över hur du känner dig, det kan vara bra att ha om du får prova andra mediciner senare och vill jämföra.

• Anonym

Hej Pallas!!
    Hur mycket fick du ta för o få full effekt??jag tog först 20mg men minskade för ja blev totalt avtrubbad till 1o mg i 3 dar nu har jag tagit 20mg i 5 dgr o för första dagen på mktmkt mkt länge har ja fått något gjort här hemma...har plockat diskat tvättat o sådana där vanliga sysslor men som jag inte ens sett att det behövdes göras tidigare...hoppas verkligen att jag är på rätt väg nu o inte får fler hårda bakslag...
    Sassa85 fick du några biverkningar??hur lång tid tog det innan du fick effekt av tabl??
    Hoppas ni båda mår bra nu oavsett om ni fortfarande äter tabl eller ej...
    Kram o tack för att ni svarat!!

• faster

ja då sitter man här igen..med oro o spändhet i hela kroppen...har börjat med medicin men vet ej om den hjälper???nån här som har erfarenhet??

• Anonym (smile)

Efter tre veckors Seroxatbehandling mot depression (plötsligt dödsfall i närmaste familjen i kombination med tidigare nedstämdhet) känner jag mig bättre - vändningen har kommit de senaste dagarna. (Får väl se upp med ätandet då för i början gick jag ner fem kg och nu har aptiten återvänt....) Lycka till TS och ni andra!

Svar på tråden seroxat-någon med erfarenhet?