Trött mamma :-(
Känner mig trött sliten o lite deppig. Är föräldraledig med en liten gosse på 5 mån. Allt frid o fröjd där.
Har också en 2,7-åring och en snart 7-åring.
Dagarna är sååå intensiva. Mellanbarnet går 15 Tim på dagis. Stora barnet har sina tider i förskoleklass. Känns sim jag mest skjutsar o hämtar. Urtungt hämta på skolan med de andra två. Bebis som måste störas i sin rytm hela tiden.. Och eftermiddagarna som börjar vid 14-tiden.. Stora barnen är rätt energiska... Alla vill mig ngt hela tiden.. Jag ska hjälpa o serva o avstyra 1000 bråk o mata lillen o fixa middag o ha grannbarnen här.. Ofta hinner jag knappt ens gå på toa..
Och det stökas ner, jag plockar o tjatar men ligger alltid massa steg efter.. Hinner aldrig ens sätta mig med en kopp te en sekund knappt. När maken kommer jag hem är jag antingen sur eller gråtfärdig.
Vi bor på landet o känner inte så många här.. Vet inte om man borde flytta tillbaka till storstan? Känner mig inte lycklig . Barnen regerar i huset och styr för mkt och vi lyckas inte få balans. Hinner aldrig fixa med ngt utöver tvätt. Och ibland städ. Känner mig klaustrofobisk o vet inte hur jag ska ta mig ur detta och få det bra.
Till saken hör oxå att stora barnet alltid varit väldigt energisk o krävande. Tar musten ur oss ibland. Mellanbarnet känns mer harmonisk.
Ngn som känner igen sig? Eller som kan trösta mig lite ? Eller komma med goda råd...