• Flossy

Hur ofta känner ni sparkar från den lille? :)

Hej på er!

Jag är lite nyfiken på hur "vilda" eller "lugna" era små bebisar i magen är :)
    Är det nån gång per dag eller i perioder eller mest hela tiden? :)

Min pojk ger sig till känna i princip hela tiden. Det är inte ofta man inte känner nån liten buff men samtidigt vet jag inte om det är vanligt då detta är våran första :) 

Kanske ska tillägga att jag är i v.25+0 

• Svar på tråden Hur ofta känner ni sparkar från den lille? :)
  • mammasmirakel

Jag är i vecka 24 och känner av den l

• mammasmirakel

..lille ganska ofta. Märker att h*n ibland har längre sovstunder dock.
    Känner inte så ofta när jag är i farten, men desto mer när jag sitter eller ligger :)
    Känner oftare denna gången än med dottern då det ofta gick timmar mellan sparkarna.

• Marie89

Är i v. 30, min sparkar i princip så fort jag är still, vilket innebär hela nätterna :P men har vant mig så sover ändå, men de enstaka nätterna jag lyckas sova ostört så blir jag orolig direkt  Glad. Men när jag rör mig så är den oftast stilla, läste att de redan nu ställer in sin dygnsrytm, hoppas inte det stämmer för då får vi att göra på nätterna sen Flört

• Soltimman

Är i v24, knodden kickar som tusan på kvällarna, men håller sig relativt lugn på morgonen, en del under dag och eftermiddag också

• aleakim

Jag går in i vecka 23 i morgon med första barnet och han är väldigt aktiv tycker jag. När jag rör på mig så är det oftast lugnt där inne men så fort jag är stilla en kort stund så börjar han sparka och buffa. Än så länge är han inte stark nog att störa min sömn men det kommer väl antar jag.

• Flossy
    mammasmirakel skrev 2013-12-11 15:34:10 följande:
    ..lille ganska ofta. Märker att h*n ibland har längre sovstunder dock.
    Känner inte så ofta när jag är i farten, men desto mer när jag sitter eller ligger :)
    Känner oftare denna gången än med dottern då det ofta gick timmar mellan sparkarna.
    Va härligt! :) 
    Min känner jag inte av så mycket när jag ligger raklång på rygg men kan bero på att han ligger väldigt långt bak enligt barnmorskan :P 
  • Flossy
    Marie89 skrev 2013-12-12 11:28:21 följande:
    Är i v. 30, min sparkar i princip så fort jag är still, vilket innebär hela nätterna :P men har vant mig så sover ändå, men de enstaka nätterna jag lyckas sova ostört så blir jag orolig direkt  Glad. Men när jag rör mig så är den oftast stilla, läste att de redan nu ställer in sin dygnsrytm, hoppas inte det stämmer för då får vi att göra på nätterna sen Flört
    Oj det har inte hänt mig än, att den rör sig på nätterna så jag inte kan sova, då vet jag vad jag har att vänta mig kanske ;) 
    Nä det får vi hoppas att den infon inte stämmer :D
  • Flossy
    Soltimman skrev 2013-12-12 11:32:16 följande:
    Är i v24, knodden kickar som tusan på kvällarna, men håller sig relativt lugn på morgonen, en del under dag och eftermiddag också
    Okej ja det verkar ju vara väldigt individuellt det här med sparkar :) 
  • Flossy
    aleakim skrev 2013-12-12 11:33:25 följande:
    Jag går in i vecka 23 i morgon med första barnet och han är väldigt aktiv tycker jag. När jag rör på mig så är det oftast lugnt där inne men så fort jag är stilla en kort stund så börjar han sparka och buffa. Än så länge är han inte stark nog att störa min sömn men det kommer väl antar jag.
    Nej precis, min stör inte mig på nätterna än heller och hoppas att det dröjer lite längre :) 
  • Nopperabo

Känner flera gånger per dag, när jag sitter och slappar, framför tvn och innan jag ska sova. Och när magen blir varm är han superaktiv.

• Flossy
    Nopperabo skrev 2013-12-12 15:12:00 följande:
    Känner flera gånger per dag, när jag sitter och slappar, framför tvn och innan jag ska sova. Och när magen blir varm är han superaktiv.
    Va härligt! :)
  • aftereight

Jag väntar mitt andra barn och är i vecka 26 nu. Jag känner fosterrörelser flera gånger om dagen. Förra graviditeten hade jag moderkakan i framvägg, så sparkarna kom senare och sen var han ganska lugn, så det kunde ibland gå ett par dagar utan att jag kände något alls. Jag blev dock aldrig orolig eftersom det var hans normala mönster. Men med denna graviditet känner jag oftare, så jag skulle nog bli orolig om jag inte skulle känna något på en hel dag.

• Marie89

Nu har den vänt sig också, så inatt har den glatt sparkat rakt på blåsan flera gånger Glad

• Flossy
    aftereight skrev 2013-12-13 00:17:45 följande:
    Jag väntar mitt andra barn och är i vecka 26 nu. Jag känner fosterrörelser flera gånger om dagen. Förra graviditeten hade jag moderkakan i framvägg, så sparkarna kom senare och sen var han ganska lugn, så det kunde ibland gå ett par dagar utan att jag kände något alls. Jag blev dock aldrig orolig eftersom det var hans normala mönster. Men med denna graviditet känner jag oftare, så jag skulle nog bli orolig om jag inte skulle känna något på en hel dag.

Okej kan förstå att du inte var orolig då du ändå kände igen hans mönster. Jag var nästan på väg in till förlossningen då jag inte känt nått på 1 1/2 dag då han i vanliga fall är vild
  • Flossy
    Marie89 skrev 2013-12-13 10:00:48 följande:
    Nu har den vänt sig också, så inatt har den glatt sparkat rakt på blåsan flera gånger 

Oj vad härligt! ;) Den tycker kanske att det börjar bli trångt också :P
  • Fröken Frågvis

Min bebis är enligt bm väldigt livlig och visst känner jag ofta rörelser och buffar men inte särskilt många sparkar. Är i v 24 och väntar mitt andra barn. Första barnet fick smeknamnet Zlatan redan i v 17 pga mycket frekventa och hårda sparkar Rörelsemönstret är otroligt olika mellan de två!

• Flossy
    Fröken Frågvis skrev 2013-12-13 17:01:15 följande:
    Min bebis är enligt bm väldigt livlig och visst känner jag ofta rörelser och buffar men inte särskilt många sparkar. Är i v 24 och väntar mitt andra barn. Första barnet fick smeknamnet Zlatan redan i v 17 pga mycket frekventa och hårda sparkar Rörelsemönstret är otroligt olika mellan de två!

Va roligt att han fick det smeknamnet, nästan så min också skulle kunna få det :P Det är ganska så fantastiskt att det kan skilja så mycket på olika graviditeter från samma person. Är i vecka 29 nu och han är uppe i revbenen på mig ganska ofta, kan tro att han ska dra sig upp i revbenen ibland :)
  • Haannaaa

Jag är i vecka 23, känner av lilltjejen nästan hela tiden. Sparkarna blir som starkast vid nattetid, då får hon energi! Jätte roligt att se hur magen buffar till :) Idag kände jag även att hon hade hicka! Är helt säker på det ^^

Svar på tråden Hur ofta känner ni sparkar från den lille? :)