Sammandragningar!!
Har massa sammandragningar! Så fort jag rör mig lite, reser mig osv och efter toabesök. Varje timme minst och kan bara ligga.. Kollat tappen 2ggr och har varit bra men man blir orolig :(
Har massa sammandragningar! Så fort jag rör mig lite, reser mig osv och efter toabesök. Varje timme minst och kan bara ligga.. Kollat tappen 2ggr och har varit bra men man blir orolig :(
Vilken vecka är du i? Hur ofta kommer de? Gör de ont?
Jag har haft så sen vecka 18. Är i 38 nu. Spelar ingen roll vad jag gör. Sd kommer så fort jag rör mig i princip.
Vad jobbigt för er! Själv hade jag inte en enda innan värkarbetetet satte igång. Förhoppningsvis blir det bra förlossningar nu när er kropp övat så mycket på sammandragningar hela graviditeten.
Är i vecka 22 bara... Kan liksom ej göra ngt alls utan att de spänner och blir mega hårt!! Gör ej ont, drar bara obehagligt..
Likadant för mig, är i v.30, har haft sammandragningar till och från i fler veckor, men den senaste veckan får jag ofta och det gör ont. Är bättre på dagarna men när jag gått och lagt mig på kvällen så börjar det. Kollade tappen i helgen var opåverkad, men är ju ändå orolig. Är lite rädd för att om förlossningen skulle sätta igång nu att det går så fort när bebis är så liten så man inte hinner in. Är man väl på sjukhuset så ska det ju inte vara så stor fara om den föds nu.
Men det är så jobbigt att ha ont och har typ träningsvärk? i magen efter alla sammandragningar. Men barnmorskan på förlossningen sa att sålänge det inte gör så ont så man vaknar av det på natten så brukar det inte vara någon fara.
Har också en massa sammandragningar, helt klart ny upplevelse! tror jag hade typ två förra gången! Tycker det är lite svårt ocså, för jag får inte så många när jag rör mig men när jag stannar upp så blir det en väldans fart. Hade väldigt onta v ligament och ett tag trodde dom det var blindtarmen, så fick ligga inne över natten. Hade då sammandragningar varannan minut i flera timmar. men tappen opåverkad, skönt! Ska till BM på måndag nästa vecka, får prata lite mer med henne då...
Har ni också mensvärk emellanåt? Alltså, som sammandragningar, kommer i stötar men det är inte alltid jag känner att magen blir hård. Får liksom Marie 89 enorm träningsvärk! Så öm i magen, blir galen på sambon som bara nuddar den ibland!
Hej,
Jag är i vecka 15 nu och har haft sammandragningar (trodde jag i alla fall, det har dragit och gjort lite småont i magen) från och till i några veckor... typ två-tre i veckan. Igår fick jag dock en "på riktigt", magen blev helt hård och det gick över efter ett tag då jag slappnade av.
Men gud vad skumt det var! Nu hoppas jag på att det bara var en engångsföreteelse... sammandragningarna får gärna vänta till i alla fall efter vecka 25 eller något. Vill ju inte råka sätta igång förlossningen :)
Ok ! Känner igen värken ibland men får sd mest vid rörelser.. Även stilla , jobbigt men nog vanligt
Känner ni också av som ett tryck i kroppen? Alltså som en sammandragning, man kan få svårare att andas osv men det är inte säkert att magen blir så hård? Kommer i intervall det också och jag vet inte vad jag ska kalla det riktigt...någon mer?
Skulle skynda mig igår...sprang en bit...hej och hå, DUM idé! Fick SJUKT ONT i ligamenten så jag inte kunde stå rak och sedan sammandragningar efteråt - så klart. Inte skynda mer på läääänge...KLANT!
Hur går det för er?
Hos mig är de bättre nu för tillfället, kommer när jag gått och lagt mig på kvällen, men annars är det ganska lugnt, så nu är jag lugnare, innan var jag rädd för att de skulle bli för tidigt.
Men nu mötte jag en mus i garderoben, så tar tillbaka att sammandragningarna är bättre