• Snigeln

Tips på inflyttningspresent sökes!

Min bror med sambo har köpt hus och jag har inga bra idéer på inflyttningspresent. Inredningsgrejer känns lite svårt då jag inte alls har koll på blivande sambons smak. Tänkte på presentkort, men då vill man ju ge på skaplig summa och tusenlappar har jag inte möjlighet att ge för tillfället. Så tar gärna emot tips!

• Svar på tråden Tips på inflyttningspresent sökes!
  • Mia118

Snygga ljusstakar och massor med ljus i olika storlekar. Värme-, block- och vanliga långa stearin-ljus.
    Gröna växter i snygga krukor.

• PaUlaH

Köp exklusiva Yankee Candle doftljus eller reeds diffuser. Glad

• broglo

Om de just har "blivit med trädgård" så är det ju alltid bra att få antingen en bok om trädgårdsskötsel eller lite blandade trädgårdsredskap. Eller en snöskyffel, så här års...

• Snigeln

Tack för era svar! Ljus är ju alltid ett "säkert" kort, speciellt denna årstid Sambon skulle säkert uppskatta det, men min bror är en väldigt praktisk karl och skulle nog uppskatta typ en snöskyffel mer. Dock hade de jättetur och fick alla utegrejer (t.o.m. gräsklipparen) på köpet. Jag vill ju ge nåt som båda uppskattar. Kan man ge en present var kanske?

• Konnässören

Annars kanske en middag hade varit något? Har flyttat ett par gånger (både mellan hus, radhus och lägenhet) och gemensamt för alla gångerna var att det är jobbigt att stånka på kartonger, köra milvis och packa upp. Hade lätt uppskattat att någon fixade middag då ;)

Om det var ett tag sedan de flyttade in röstar även jag på ljus. Fast akta dig för doftljus. Även om de luktar trevligt, kan många inte ha de tända för att lukten blir för skarp.

Eller en klassiker i form av chokladkartong, vinflaska och ostlåda eller något annat trevligt ätbart. Om man inte vet exakt vad de vill ha är risken annars att det bara blir stående, tyvärr.

• Delphin80

Tips är köpa en fin lykta som dem kan har ute eller inne i huset det köpte jag till min kusin och hans fru förra året dem köpte hus demblev överlyckliga.

• Snigeln

Lykta tycker jag är en bra idé, men det kommer min mamma köpa åt dem till julen. Könnässören: jättebra tips på vad jag själv skulle vilja ha! Men de är inte riktigt vin- och ostmänniskor, utan mer öl och chips Middag står återigen min mamma för... Post partum: där sa du nåt! Brandsläckare eller brandduk är precis en present brorsan skulle uppskatta Tack! Får bli en krukväxt eller ljus eller nåt annat "neutralt" till så sambon förhoppningsvis också uppskattar det. Så svårt då jag inte riktigt känner henne så väl ännu...

• Mia118

Gör en korg med öl, chips, ölkorv, frukt, jordnötter, lite ljus och en blomma och slå in i cellofan. Man kan ju lägga i massa kul. :) Jag brukar fråga i affären efter de träkorgarna som butikerna får clementiner i. De är fina att göra till presentkorgar. :)

• Snigeln

Tack för tipset! Clementinkorgar var nåt nytt

Svar på tråden Tips på inflyttningspresent sökes!