• Mystra

Byta jobb precis innan föräldraledighet?

Känner mig helt förvirrad. Blev idag erbjuden anställning på det företag där jag jobbar som inhyrd konsult. De vill alltså anställa mig innan jag går på föräldraledighet och jag är såklart väldigt smickrad över det.
    Sitter och väger för och emot om jag ska ta det eller inte men jag funderar även över hur det fungerar praktiskt med föräldrapenning och så.

Jag har två månaders uppsägningstid så om jag sa upp mig idag skulle jag sluta på mitt konsultföretag samma dag som jag har tänkt gå hem. Har BF 24/4.

Blir det några problem med FP om man byter jobb så här precis innan föräldraledighet?

Kan ni komma på något annat som skulle vara negativt?

• Svar på tråden Byta jobb precis innan föräldraledighet?
  • Sanna73

FP grundar väl sig på den lön du har nu, oavsett om du byter jobb eller inte?

Om det är ett jobb du vill ha och de vill anställa dig under din föräldraledighet finns väl inga hinder (om inte fp påverkas, men som sagt det tror jag inte). Jag hade absolut sagt ja. Kan väl vara kul att ha nytt jobb att återkomma till

• pruppa

jag han jobba på tre ställen under min graviditet o det va inga problem huvudsaken va ju att man jobbat 240(?) dagar innan bf.

• Mystra

Ja, det var just de där 240? dagarna jag tänkte på. Fick för mig att det var hos samma arbetsgivare men så är väl inte fallet.

• JohnB

Grattis till jobbet! Det är ju superkul att det finns företag som vågar anställa gravida!!! Känn dig riktigt riktigt bra som fick erbjudandet! Lycka till!

• Mystra

JohnB - jo, det gör jag ju verkligen. Känner mig så enormt uppskattad! Tack!

• JLj