• godisgrisen

minns inte..när kan dom sova hela natten?

Minns inte hur jag gjorde med mina första barn =P men min dotter är nu 6 månader och hon äter vid 19-20 tiden och sen lägger vi henne för natten..jag brukar ta upp henne och amma när jag går och lägger mig vid 23 tiden men hon äter väldigt lite då, hon somnar om ganska fort och sen sover hon till morgonen vid 6.30

måste jag ge henne det där natt målet innan jag går och lägger mig eller kan hon klara sig nu från 19 tiden till morgonen..hon borde ju iofs vakna om hon är hungrig..men jag matar hellre vid 23 än vid 04 tiden ;P men skulle ju helst vilja att hon sov hela natten från 19

hur har ni gjort med era barn?

• Svar på tråden minns inte..när kan dom sova hela natten?
  • beam82

Låt henne sova! Min dotter är nästan 7 månader, hon slutade äta på natten när hon var ungefär 2 månader. Det är olika från barn till barn, men man märker. Vill hon sova så låt henne göra det, skulle hon vakna o vara hungrig säger hon nog till

• Tuss 1

Våran sov hela nätter från han var 3-4 veckor. Vi väckte honom inte. Han åt mycket innan han la sig o klarade sig fint. Men visst vaknade han ibland ca en gång varannan vecka och då fick han en slurk och somnade om.

• tideloo

Mina två har sovit hela nätter från det att vi kommit hem från bb

• Dr Mupp

Testa, hon vaknar om hon behöver det. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Natulcien

Det är väl bara att prova!? Vissa slutar nattäta efter 1 månad, andra efter 1 år eller mer...
    Sover de gott, och går upp i vikt och mår bra, så klarar de sig utan nattmat.

Vår son sov 12 timmar i ett svep, utan att vakna för mat, från 3 månaders ålder.

• momomo

Pojken började sova hela nätter ibland ungefär när han fyllde ett. Fram till 1 år och 9 månader behövdes det ibland en vällingflaska vid femsnåret för att somna om och sova till sju.

Lillan sov sju timmar i sträck sin tredje natt... och sov oftast 5-7 timmar i sträck på natten tills ungefär 4 månader. Nu vaknar hon och vill äta varannan var tredje timme ungefär *suck* gissar på att det är dags för mer än bara amning för att hon ska hålla sig mätt.

• frökenelisabeth

Min son åt på natten tills han var drygt 16 månader. Vaknade kanske varannan timme, ibland oftare.

Prova att hoppa över målet kl 23, och se vad som händer?  Man hör ofta att friska barn inte behöver äta på natten efter 4-6 månader, men många barn vaknar ju ändå, och då är det oftast lättast att få dem att somna om med en liten slurk mammamjölk. Nu verkar ju ändå din bebis vara en som sover bra, så förhoppningsvis går det jättebra

• godisgrisen

Tack för alla svar =)
    Jag testade inatt, och va skönt det var och få gå och lägga sig och sova direkt utan att måsta sitta uppe ett tag extra för och amma..även om det är väldigt mysigt. Hon sov faktiskt till 5.30 så det gick ju ganska bra..får se om det går lika bra ikväll =)

Svar på tråden minns inte..när kan dom sova hela natten?