• Anonym (Nyfiken ;))

Könshår, igen....

Detta har ju redan diskuterats i nästan det oändliga men jag kör ändå en till könshårs-tråd! Kanske ska börja med att upplysa om att jag är en kille i 45årsåldern! Mina första försök att snygga till hårväxten i grenen resulterade i svidande, kliande elände :) Sen har det varit olika former av ansning, rakning och plockning av hår runt könet. Jag landade till slut efter några år av olika varianter i att plocka håren med pincett och även använda en epillator mellan varven. Jag rakar lite i bland men det blir rätt sällan eftersom jag tycker stubben blir vass och lite otrevlig, speciellt mellan pungen och stjärthålet :( Jag plockar/epillerar pungen och en bit ner på låren samt ovanför roten. Jag brukar köra trimmer upp på magen och längre ner på låren. Det ser lite märkligt ut kanske med en yta som är helt ren runt snopp och pung och sen lite kortare hår längre ut men jag orkar inte plocka och epillera överallt ;) jag har ganska ljust hår på kroppen med så det ser inte helt vansinnigt ut. Jag tycker det är väldigt skönt att vara hårlös och har nog varit det i runt 15 år nu. Det varierar ju lite hur ofta man ids sätta sig och plocka/epillera men för det mesta har jag väldigt lite hår runt könet. När man väl har fått det rent och fint runt könet går det lättare att få bort håret när det kommer tillbaka. Det är lite smärtsamt att epillera, det får jag medge men det går så jäkla mycket snabbare än att plocka med pincett att jag tar lite smärta nu och då för att snabbt få ett bra resultat :) Att börja med epillering utan att först ha plockat bort hår med fingrar eller pincett ett par gånger skulle jag nog tveka att testa, det lär nog innebära en helt ny smärtnivå ;) Det blir lite svettigt runt pungen när det är riktigt varmt men jag tycker det funkar rätt bra. Jag får dock smörja in ljumskarna i mellan åt för att det inte ska bli torrt och fnasigt. Hårväxten har glesats ut rejält av åren med plockning och det skulle bli en rätt gles matta av tunt hår om jag skulle skippa plockning/epillering helt. Har funderat på att låta allting växa ut igen och testa att trimma men det slutar med att jag plockar och epillerar efter nån vecka eller två och är nöjd och glad med mitt släta kön :) Någon annan som har lust att dela sina erfarenheter runt detta?

• Svar på tråden Könshår, igen....
  • Anonym (Nyfiken ;))

Har aldrig blivit av att testa vaxning. Jag är för blyg för att låta något proffs vaxa mej och det verkar lite riskabelt att "testa" själv ;) Och ja, jag är singel :( Hade ju varit helt ok att låta någon tjej hjälpa till men jag är rätt hopplös när det kommer till att träffa någon.... Har som sagt funderat på bara trimmning men jag tycker det är så härligt att vara totalt slät att jag "återfaller" till pincett och epillator :)

• Anonym (Nyfiken ;))

Jag kanske bli riktigt modig nån dag och lägger in en bild på hur det ser ut "midskepps" med ansning och plockning :) Tror dock jag skippar den populära varianten med full ståfräs ;)

• Anonym (Man 45)

Jag är 45, och jag brukar raka pungen och ansa resten. Först kör jag med trimmern på pungen, typ 2-3 mm (inte lägre, för då riskerar man att trimmern nyper till i huden på pungen och det är inte skönt och det blöder som fan). Sedan på med mycket raklödder och en vass hyvel. Om man "sträcker" lite på huden så funkar det hur bra som helst. Sedan trimmar jag till resten. I början känns det lite konstigt och "svettigt", men denna känslan försvinner snart och sen känns det bara bra, samt att frun tycker det är trevligt.

• Lejonpojken
    Anonym (Nyfiken ;)) skrev 2013-12-12 10:10:26 följande:
    Detta har ju redan diskuterats i nästan det oändliga men jag kör ändå en till könshårs-tråd! Kanske ska börja med att upplysa om att jag är en kille i 45årsåldern! Mina första försök att snygga till hårväxten i grenen resulterade i svidande, kliande elände :) Sen har det varit olika former av ansning, rakning och plockning av hår runt könet. Jag landade till slut efter några år av olika varianter i att plocka håren med pincett och även använda en epillator mellan varven. Jag rakar lite i bland men det blir rätt sällan eftersom jag tycker stubben blir vass och lite otrevlig, speciellt mellan pungen och stjärthålet :( Jag plockar/epillerar pungen och en bit ner på låren samt ovanför roten. Jag brukar köra trimmer upp på magen och längre ner på låren. Det ser lite märkligt ut kanske med en yta som är helt ren runt snopp och pung och sen lite kortare hår längre ut men jag orkar inte plocka och epillera överallt ;) jag har ganska ljust hår på kroppen med så det ser inte helt vansinnigt ut. Jag tycker det är väldigt skönt att vara hårlös och har nog varit det i runt 15 år nu. Det varierar ju lite hur ofta man ids sätta sig och plocka/epillera men för det mesta har jag väldigt lite hår runt könet. När man väl har fått det rent och fint runt könet går det lättare att få bort håret när det kommer tillbaka. Det är lite smärtsamt att epillera, det får jag medge men det går så jäkla mycket snabbare än att plocka med pincett att jag tar lite smärta nu och då för att snabbt få ett bra resultat :) Att börja med epillering utan att först ha plockat bort hår med fingrar eller pincett ett par gånger skulle jag nog tveka att testa, det lär nog innebära en helt ny smärtnivå ;) Det blir lite svettigt runt pungen när det är riktigt varmt men jag tycker det funkar rätt bra. Jag får dock smörja in ljumskarna i mellan åt för att det inte ska bli torrt och fnasigt. Hårväxten har glesats ut rejält av åren med plockning och det skulle bli en rätt gles matta av tunt hår om jag skulle skippa plockning/epillering helt. Har funderat på att låta allting växa ut igen och testa att trimma men det slutar med att jag plockar och epillerar efter nån vecka eller två och är nöjd och glad med mitt släta kön :) Någon annan som har lust att dela sina erfarenheter runt detta?
    Det känns som om du spenderar en ocean av tid med att plocka, ansa och epilera. Är det någon som beundrar ditt magnum opus emellanåt eller är det en ren narcissistisk övning?

Själv läser jag en bok ibland när jag är ledig eller tränar, men intressen är ju olika.
  • Anonym (Nyfiken ;))

Ja men då vet vi ju vad du tycker om mina vanor att plocka/trimma mitt könshår Lejonpojken, bra! ;) Faktum är att det inte tar så lång tid att ta bort håret, en kvart-tjugo minuter nån gång i veckan så är det slätt och fint igen! Jag vet inte vad definitionen "oceaner av tid" innebär men jag tycker inte jag lägger ner orimligt mycket tid eller energi på detta. Jag hinner dessutom läsa böcker och träna med ;)

• Anonym (/)

Jag brukar använda rakapparaten och hålla håret några millimeter kort. Det är lagom för min del.

• Anonym (Nyfiken ;))

Rakapparat funkar nog bra men jag tycker det blir så otroligt "stickigt" när man bara kapar det grova könshåret! När man plockar/elpillerar kommer det tillbaka tunnare hårstrån som dessutom har mjuk och böjlig topp, det blir inte alls obehagligt. Men det är nog helt och hållet en fråga om att vänja sig antar jag. Jag provade i början att klippa kort och även raka med apparat och jag höll på att bli tokig av att ha en "kaktus" i kallingarna ;)

• Anonym (Nyfiken ;))

Hur gör ni killar med hår i rumpan? Jag har några gånger ryckt bort det mesta med hjälp av en tunn gummihandske på händerna. Inte för att jag har bacillskräck utan för att jag får ett bra grepp on hårstrån då ;) Att plocka med pincett blir ju inte så enkelt i ändan om man inte är ren akrobat :) Att använda min epillator känns lite "farligt" i den regionen.... Att raka sig mellan skinkorna skulle nog bli rätt infernaliskt för mej när jag tänker på hur det kan klia runt snorren och pungen när man rakar sig och stubben kommer smygande igen :) Dock blir det lent och härligt i hela "regionen" när jag städat runt själva stjärthålet. När man nu är man och har rätt mycket hår i midjehöjd blir det ju ett litet dilemma hur man ska bete sig med hårväxten om man vill raka, trimma eller rycka bort håren på något sätt. Nånstans måste man ju låta håret börja finnas igen, jag kommer inte "av-håra" hela underkroppen från bröstet till tårna bara för att jag vill vara slät runt könet. Det ser kanske lite märkligt ut när jag är helt hårlös runt könet och upp mot magen/naveln börjar det finnas hår igen, även om jag trimmar det lite kortare än vad det blir om det får växa fritt. Min "släta zon" börjar nån cm under kalsongkanten och går förbi ljumskarna en bit ner på låren där kort, trimmat hår tar vid igen.

• Anonym (Nyfiken ;))

Gjorde en insats i går och nu är rumpan slät och hårfri ett tag :) Tor jag måste ta mod till mej och testa epillera runt sjärthålet när det växer ut igen, blir ju tunnare och mjukare hår när det kommer tillbaka och det bör fungera rätt bra med epillering. Det funkar bra runt snorren och på pungen om man är försiktig men man ser vad man gör där ;)

• Anonym (man)

Själv så har man en fantastisk fästmö som både rakar pille fjongen o baken eller vad man nu ska säga

• Anonym (pojk)
    Anonym (man) skrev 2014-02-04 09:14:19 följande:
    Själv så har man en fantastisk fästmö som både rakar pille fjongen o baken eller vad man nu ska säga
    Härligt:) Även jag har en kvinna som gör det på mig, och då får jag alltid stånd..
    Då brukar vi leka att jag är hennes lilla gosse...
    - såja vad duktig min gosse är som låter XXXXX göra dig fin
    - och du ska inte skämmas för att du får stånd..
    - det får alla i din ålder, så det är bara naturligt...
    Älskar rollspel:P

• Anonym (Nyfiken ;))

Har sen några veckor testat att raka mej i stället för att plocka/epillera runt ballen och pungen. Är lite förvånad över hur bra det har funkat! Nu har jag inte så kraftig hårväxt längre efter år av plockning och epillering runt könet så det är inte så tätt mellan hårstråna när dom väl växer ut. I alla fall har jag testat att raka mej var annan till var tredje dag utan några problem med prickar eller klåda från vass stubb. Har förr testat att raka mej innan jag började plocka och epillera på allvar och då resulterade rakningen alltid i elände med kliande prickar, rodnad och en ilsken klåda Får väl se vad jag kommer fortsätta med. Plockning och epillering gör jag som sagt inte så ofta, nån gån i veckan eller i bland mer sällan medans rakningen verkar behövas rätt ofta om det inte ska växa ut stubb. Det är nog ungefär samma jobb med båda metoderna. Det är dock fortfarande lite lustfyllt att raka sig runt könet Det är i stort sett omöjligt att raka mej utan att få stånd under tiden Det blir onani vid de flesta tillfällen då rakhyveln kommer fram i duschen om jag ska vara helt ärlig Är normalt inte så het på att onanera i duschen, tycker bättre om att sitta på en stol eller ligga i sängen när det är dags för lite "egentid" -:) Men det brukar ofta bli en omgång när allt är slätt och hårfritt i duschen!

• Anonym (Smekis)

Har rakat mig därnere i åratal och det funkar hur bra som helst! Använder vass hyvel överallt, pungen, busken, rumpan, och det blir hur slät som helst! Samma gäller för frugan....gillar inte könshår!

Svar på tråden Könshår, igen....