Könshår, igen....
Detta har ju redan diskuterats i nästan det oändliga men jag kör ändå en till könshårs-tråd! Kanske ska börja med att upplysa om att jag är en kille i 45årsåldern! Mina första försök att snygga till hårväxten i grenen resulterade i svidande, kliande elände :) Sen har det varit olika former av ansning, rakning och plockning av hår runt könet. Jag landade till slut efter några år av olika varianter i att plocka håren med pincett och även använda en epillator mellan varven. Jag rakar lite i bland men det blir rätt sällan eftersom jag tycker stubben blir vass och lite otrevlig, speciellt mellan pungen och stjärthålet :( Jag plockar/epillerar pungen och en bit ner på låren samt ovanför roten. Jag brukar köra trimmer upp på magen och längre ner på låren. Det ser lite märkligt ut kanske med en yta som är helt ren runt snopp och pung och sen lite kortare hår längre ut men jag orkar inte plocka och epillera överallt ;) jag har ganska ljust hår på kroppen med så det ser inte helt vansinnigt ut. Jag tycker det är väldigt skönt att vara hårlös och har nog varit det i runt 15 år nu. Det varierar ju lite hur ofta man ids sätta sig och plocka/epillera men för det mesta har jag väldigt lite hår runt könet. När man väl har fått det rent och fint runt könet går det lättare att få bort håret när det kommer tillbaka. Det är lite smärtsamt att epillera, det får jag medge men det går så jäkla mycket snabbare än att plocka med pincett att jag tar lite smärta nu och då för att snabbt få ett bra resultat :) Att börja med epillering utan att först ha plockat bort hår med fingrar eller pincett ett par gånger skulle jag nog tveka att testa, det lär nog innebära en helt ny smärtnivå ;) Det blir lite svettigt runt pungen när det är riktigt varmt men jag tycker det funkar rätt bra. Jag får dock smörja in ljumskarna i mellan åt för att det inte ska bli torrt och fnasigt. Hårväxten har glesats ut rejält av åren med plockning och det skulle bli en rätt gles matta av tunt hår om jag skulle skippa plockning/epillering helt. Har funderat på att låta allting växa ut igen och testa att trimma men det slutar med att jag plockar och epillerar efter nån vecka eller två och är nöjd och glad med mitt släta kön :) Någon annan som har lust att dela sina erfarenheter runt detta?