• Bonanza

Hur kan vi dölja ett hörn med trasig tapet?

Vi har nyss flyttat till en ny lägenhet, och i vardagsrummet har tapeten spruckit i ett hörn. Från golvet till taket. Vi får det omtapetserat av hyresvärden, men det tar ett halvår. Vi får också måla om själva om vi vill, men det orkar vi inte har vi kommit fram till.

Hur ska vi dölja det här hörnet? Vi var inne på någon klängväxt, men de är så jäkla dyra i den storleken. En hörnhylla får vi inte plats med.

Tips tack!

• Svar på tråden Hur kan vi dölja ett hörn med trasig tapet?
  • Laverna

Nån lång bonad som hängs från taket, typ diagonalt framför hörnet (om du förstår hur jag menar). Typ panellängdsgardin eller nåt i nån tjusig färg...

• Bonanza

Ja, det kanske vore något. Skulle det inte se knäppt ut då? *funderar*

• Laverna

Vet inte Bara nån idé som dök upp i mitt huvud. Ser kanske bättre ut än ett trasigt hörn iaf?

• Lisa T

Vi har också haft det problemet. Vi tog en skarp kniv och snyggade till kanterna, spacklade och målade i en färg som var ganska lik tapetens. Inte perfekt, men betydligt snyggare än innan. En klängväxt typ murgröna kan man ju köpa i konstgjort material. Finns säkert billigare rankor på loppis. Eller så kan man ta mini-hyllor att ha i hörnen, ex träbitar 15x15 cm som fästes på en konsoll. Varannan konsoll på ena resp andra väggen. Eller ta en ljusslinga som växer upp mot taket och sprider ut sig mot övriga väggar som ett träd... Jätte-högt knippe med pil eller andra kvistar som döljer det mesta. Finns trädgårdshandeln.

• Katja77

En golvlampa kanske? Ikea har fina och inte alls dyra rispapperslampor t ex.

• vindaloos

Ett tips som jag skulle gjort men det beror ju på hur det ser ut förståss. Det finns hörnlister ganska så smala, skall finnas omålade eller vita eller annan färg. BAra att kapa till och spika dit, då blir det liksom en trälist från golv till tak.....

• Bonanza

Tassa - finns det lampor som räcker från golvet till taket då?

vindaloos - blir inte det fult?

Tack för alla tips, synd att jag inte kan prova alla.

• vindaloos

Nä jag tycker att om det går i samma färg som tapeten så är det jättefint. Den finns i konkav eller lite konvex.....alltså så att den blir bullig utåt i hörnet.

• Katja77

bonanza, nej, kanske inte så högt men som jag ungefär...

Svar på tråden Hur kan vi dölja ett hörn med trasig tapet?