Alkohol på julbordet?
Jag anser att alkohol har inget på julbordet att göra om det finns barn med, vad tycker ni?
Jag anser att alkohol har inget på julbordet att göra om det finns barn med, vad tycker ni?
Såklart är det ok även om barn är närvarande.
Så länge man inte har alkoholproblem. De flesta kan hantera alkohol.
Ja, även om det är barn närvarande. Förutsatt att man dricker vettigt (vilket jag tror att de flesta gör) och att barnen inte påverkas negativt.
Det är ju ok om man dricker nån snaps eller liknande. Det är ju inte önskvärt att nån blir full eller berusad.
Alltid samma diskussion på fl varje år vid samma tidpunkt. Jaaa vi ska ha alkohol barn i samma rum, jag är inte gravid längre så äntligen kan jag dricka vin:)
Fanns inget alternativ för mig. Vi ska inte ha alkohol på julbordet, har aldrig haft och kommer troligen aldrig att ha. Det har inget med barnen att göra utan helt enkelt att ingen är sugen på alkoholhaltiga drycker. Ingen i familjen gillar snaps, öl eller vin är inte gott till julmaten, vi föredrar must eller mjölk.
Ja det är okej. Julen är ett av mycket få tillfällen då vi ofta har någon form av alkohol. Julöl brukar vi ha och ibland har farmor med sig brännvin.