• Mellanmjölkens land

Amnningsvänliga kläder till disputationsfest?

I (antagligen, det har ändrats förut) februari ska min svägerska disputera. Jag kommer då ha en bebis på ca 2,5-3 mån som helammas.

Vad har man på sig?

Kraven är att det ska vara rimligt pris och amningsvänligt. Med amningsvänligt menar jag att jag 1) inte behöver strippa för att komma åt att amma och 2) ska kunna ha en amningsBH (täcker axelbanden). Det är även en fördel om jag inte fryser ihjäl :D

Eller är jag bara löjlig som tänker på klänning med tanke på att bebisen ändå kommer tillbringa en stor del av kvällen i sjal hos mig? Kanske kan nöja mig med en kjol och en amningströja?

• Svar på tråden Amnningsvänliga kläder till disputationsfest?
  • Mellanmjölkens land

Jag kommer antagligen vara nere på normalvikt vid det laget och då lär jag ju inte se klok ut i en kombinerad gravid och amningsklänning!

• LillGris

Haha :) jag tänkte samma men jag använder fortfarande en av klänningarna jag köpte därifrån, fast jag varken ammar eller är gravid (eller har massa gravidkilon kvar)! Det syns faktiskt inte alls att det är gravid-kläder, fattar inte hur det går till men ändå :p

• Mellanmjölkens land

Penelope dress var fin men kan man verkligen ha en så kort klänning på en disputationsfest? Jag är 1cm längre än modellen...

• Mrs Moneybags

En vanlig omlottklänning är ju enkel att amma i.

Jag tycker personligen om boobs klänningar...

• arianne03
    Mellanmjölkens land skrev 2013-12-12 18:17:25 följande:
    Penelope dress var fin men kan man verkligen ha en så kort klänning på en disputationsfest? Jag är 1cm längre än modellen...
    Alla disputationsfester jag varit på (Uppsala/Sthlm) har haft klädkod kavaj, så då funkar ju korta klänningar. Men kolla med svägerskan vad hon ska ha för klädkod på festen.

Om det är satt i februari så kommer det nog inte ändras såhär kort tid innan
  • Mellanmjölkens land
    broglo skrev 2013-12-12 21:13:00 följande:
    Vilken klänning som helst av omlottsnitt eller med knäppning fram kan ju funka fint. Här är ett exempel:
    www.laredoute.se/laura-clement/skjortklanning...|1&Nao=16
    Jo, det var så jag tänkte oxå. Jag är nöjd bara jag slipper strippa till underkläderna för att kunna amma. Behövs det kan jag alltid gå undan för att amma men jag vill inte behöva strippa helt
  • broglo

Sjal är superbra vid amning också och en snyggare sjal brukar ju fungera bra ihop med en klänning. Då kan man ju dels ha den för att täcka sig lite när man mixtrar med att knäppa upp kläder, osv och dels skydda bebisen från störande ljud och ljus om hen har svårt att koncentrera sig på att äta.

Svar på tråden Amnningsvänliga kläder till disputationsfest?