• Anonym (Flickvännen)

Min killes bajs luktar extremt vidrigt! - farligt?

Min killes bajs luktar verkligen vidrigt. Varje gång han bajsar luktar det i hela lägenheten och han bajsar minst 2 gånger per dag. Han rengör toan efter sig, använder sån där spray och öppnar även fönstret när det är riktigt illa men det stinker ändå? Börjar bli orolig... Han har en tarmsjukdom och jag vet att det kan bidra lite men funderar ändå på om det kan vara något mer som bidrar? Står knappt ut :( tycker jättesynd om min kille också och säger såklart inte att det luktar så vidrigt! Gärna tips om man kan äta annorlunda eller så... Vet att gluten + laktos inte är så bra men han vägrar typ göra en sådan stor ändring i kosten...

• Svar på tråden Min killes bajs luktar extremt vidrigt! - farligt?
  • Maria 434

Nej, det är inte ett dugg farligt.

Fiberrik kost tex gör ju att avföringen blir mer fast och då inte luktar så mkt.

Gillar man mat med mycket kryddor, vitlök, chili tex så luktar det inte hallon direkt men det är helt naturligt.

• Anonym (Flickvännen)

Okej, vi äter mest husmanskost, ibland vitlök men annars mest örter...

Så han kanske ska äta lite mer frukt, fullkornsprodukter osv? Sånt här e så knepigt tycker jag, vill ju inte vara hans morsa men om jag inte "ser till" att han äter nyttigt så gör han inte det. Suck.

• Anonym (Flickvännen)

Tack för länkarna! Ska nog prata med honom om att vi båda ska prova att äta en kost utan gluten.

• Anonym (INGET gluten!)
    Anonym (Flickvännen) skrev 2013-12-12 18:42:42 följande:
    Tack för länkarna! Ska nog prata med honom om att vi båda ska prova att äta en kost utan gluten.

Jag slutade med gluten på eget bevåg. Då försvann min uppblåsta mage, mina hudbesvär samt stinkande avföring. Gluten är ett jäkla skräp. Jag har aldrig haft ont i magen men gluten kan ge en mängd diffusa besvär. Gör ett uppehåll på tre veckor och se om det blir skillnad. Och glöm inte probiotikan!
  • Daniel12

Oj så typiskt FL.. om han skiter illa så be honom att dricka mycket the. det ska hjälpa har jag hört.

• Anonym (...)

Nej, det är inte farligt, tvärtom ju värre det luktar desto bättre mage.

Svar på tråden Min killes bajs luktar extremt vidrigt! - farligt?