• Anonym (täcket)

Konstigt måste sova med två täcken annars vaknar jag..

Jag blir så himla frustrerad på min kropp. Jag kan inte somna utan två täcken på mig, lägger jag bara på mig ett täcke kan jag verkligen inte sova och åker det ena täcket ner på golvet så vaknar jag direkt. 

jag fryser inte eller något men något konstigt är det att jag måste ha två täcken på mig? Någon som har samma problem eller någon teori varför?

• Svar på tråden Konstigt måste sova med två täcken annars vaknar jag..
  • frippe1964

Jag har något liknande, kan inte sova utan viss tyngd på täcket. På sommaren går det inte med bara ett påslakan (som annars räcker p.g.a. värmen) utan måste ha mitt tjocka täcke, med olidlig värme som följd.

• Olagligvik
    frippe1964 skrev 2013-12-12 20:00:46 följande:

Jag har något liknande, kan inte sova utan viss tyngd på täcket. På sommaren går det inte med bara ett påslakan (som annars räcker p.g.a. värmen) utan måste ha mitt tjocka täcke, med olidlig värme som följd.

Har också så, finns inte något att ta på om det bara är ett påslakan. På sommaren löste jag det med att ha en bordsfläkt bredvid min säng. Men nu har det blivit en vana så jag kan inte heller sova utan fläkt...
  • Gardenia

Kanske kedjetäcke eller bolltäcke kan vara något för dig? De ju är tyngre och förskrivs till folk som har problem med oro och liknande.

• viseversa

Jag måste också ha 2 täcken. Ett på mig och ett som en korv att lägga benen på.

• Anonym (hj)
    Gardenia skrev 2013-12-12 20:24:18 följande:
    Kanske kedjetäcke eller bolltäcke kan vara något för dig? De ju är tyngre och förskrivs till folk som har problem med oro och liknande.
    Tänkte också på det direkt när jag läste rubriken....
  • Anonym (tips)
    frippe1964 skrev 2013-12-12 20:00:46 följande:

Jag använder bomullsfiltar på sommaren. De värmer inte så mycket, men de är tunga.
  • PinUpGirl

Oh my, trodde jag var den enda i Sverige typ. Jag sover också med två täcken. Om jag sover med ett blir det för tunt och kallt. Jag kan inte sova utan två täcken. Men om jag har två täcken så blir de lagomt varmt. Jag sover så på sommaren också, även fast de blir lite för varmt ibland.

• sextiotalist

Sambon behöver också två täcken. Så ni finns :)

Svar på tråden Konstigt måste sova med två täcken annars vaknar jag..