• leiasmamma

Normalt? Någon som känner igen sig?

Är gravid i graviditetsvecka 38 och har under dagen haft svårt för att kissa o känner att det trycker tugnt neråt (bebisen), så de liksom blockar? När jag väl kan kissa så ömmar det jättemycket i nedre delen av ryggen. Har även samt stickningar där nere... Någon som känner igen sig o hur länge varade det osv?

Super tacksam för svar!!

• Svar på tråden Normalt? Någon som känner igen sig?
  • Pson1977

Tycker det låter som urinvägsinfektion. Ring vc i morgon och be om att få ta ett urinprov.

• leiasmamma

Tack för ditt svar! Ska inte urinvägsinfektion göra mer ont o typ svida o sånt? Så är det ju inte för mig...

• Sunnza

känner igen det men minns inte varför, det hänt för min förra gravidet.. har glömt men minns efter den smärta... 

• leiasmamma

idag har jag haft regelbundet ont i nedre delen av ryggen o i bäckenet. varade regelbundet i 2 timmar o så tog jag en värktablett o nu avvaktar jag...

• Pson1977

När jag haft uvi utan att vara gravid har det svidit och gjort mer ont men nu när jag är gravid har det känts på ett helt annat sätt.

Har haft ont i nedre delen av magen och svårt att kissa men mer än så har det inte varit förrän det börjat kännas i njurarna.

• nenne31

Jag har exakt samma som TS kunde inte beskrivit det bättre själv.
    Är dock i vecka 35+1 "bara".
    Bad det urinvägs inf TS?
    Ska kollas för det imorgon.

• leiasmamma

Kollade aldrig för det försvann för mig.. Har bara lite stickningar i tryck kvar, tror bara det börjar närma sig slutet. Säg gärna hur det gick för dig!

Svar på tråden Normalt? Någon som känner igen sig?