• lischla

Hur ska man göra?

Hej!! Har vetat av min pcos i 1 år. Är väldigt hårig och har väldigt glesa menstruationer. Bor med min kille 28 år och jag är 26 år. Vi har båda fast anställning. Varit ihop 2,5 år. Bott i 1,5 år tillsammans i vårt hus. Jag har vart utan p-piller då vi vill ha barn och eftersom med pcon tar de tid. Men det lyckades naturligt gå vägen ändå för nu är jag i vecka 7. Är så lycklig över att de fungerade!! De är inte kört ändå fast man har pco. De tråkiga är att min sambo fick en chock då han hoppats på att de skulle dröja längre tid. Och är inte redo, så jag har bokat tid för abort. Känns fruktansvärt. Men vad ska man göra när han inte vill ha den just nu men om nåt år?? Tänk om jag inte kan då. Jag vill ju ha nu! Är det någon som varit med om att killen inte velat men ångrat sig? Vill inte tjata på honom men tänk om han kunde ångra sig då han vill ha barn fastän inte nu... Barn kommer inte som ett brev på posten säger jag men de fattar han inte. Vi har en bra relation, älskar varandra mkt men visst är han lite omogen, spelar mkt dator etc. Så de kanske är lika bra med abort? Kramar till er!!

• Svar på tråden Hur ska man göra?
  • Dixie

Din sambo visste väl att du inte använde preventivmedel?

• lischla

[quote=71939917][quote-nick]Dixie skrev 2013-12-12 21:56:49 följande:[/quote-nick]Din sambo visste väl att du inte använde preventivmedel?[/quote Eller hur Dixie? Han vet hur gärna jag vill o han vill men om 3-4 år. Vi trodde de skulle gå trögt med min hormonsjukdom men de gick på 1 år. Tröttsamt iaf.

• Dixie

Hade jag varit dig hade jag inte gjort abort, bara för att det gick lite snabbare att bli gravid än ni trodde....

• Anonym (Anonym)

Din kille kan ändra sig! Min kille ville inte ha barn först men jag tjatade lite. Vi började försöka med tron om att det skulle ta ca ett år. Det gick på första försöket! Nu är killen överlycklig. Han var med på ultraljudet o tycker allt känns overkligt.

• Anonym (Anna)

Men din kille förstår väl att om man inte skyddar sig kan det bli barn, oavsett om man försöker för första eller tjugoåttonde gången? 

Svar på tråden Hur ska man göra?