• Anonym (kär..?)

Kär i min klasskamrat...?

har ett litet problem, är en 15 årig tjej som är tillsammans med världens finaste kille sen i somras. Började gymnasiet i höst och fick då gå med 2 andra tjejer och 7 killar. Umgåtts lite extra med en som är 18 (haft sabbatsår tills nu) och vi skriver varje kväll och skämtar en massa, nu är han utomlands och saknar honom, faktiskt :o
    Tror jag börjar bli kär i honom...vad ska jag göra, mår inge bra över det :(

• Svar på tråden Kär i min klasskamrat...?
  • Luffi

Känslor är förvirrande, och kommer alltid att vara.
    Men bara för att du saknar honom betyder inte det att du är kär i honom. Med tanke på att ni har mycket kontakt så blir det väl automatiskt ett tomrum när ni inte kan ha lika mycket kontakt?

• Tealhawk

Mjeh, när man är 15 är det inte värt att hålla i någon i flera år, belieeeve me. Se vart det leder. Om känslorna svalnar så var du inte kär i honom, och gör de inte det så är det bättre att göra slut med den första än att hålla i bara "för att".

These are not the droids you're looking for
  • Haannaaa

Ibland är det ju lätt också att förväxla känslor.. Man kan ju tycka om någon väldigt mycket som vän, och att man kanske förväxlar det med kärlek. Han är trevlig och snäll, ni har kanske en del saker gemensamt. Det är ju underbart! Jag har varit i liknande sits för något år sedan, men jag insåg sen att jag inte var kär i denna kille utan jag bara tyckte väldigt mycket om honom som vän! :) 

Svar på tråden Kär i min klasskamrat...?