Bonusbarn och luciafirande
Hej! Jag är tillsammans med en kille som har två barn sen innan. vi har även ett barn ihop.
Han är jättenoga med att tala om att vi är en familj och jag ska hjälpa till med det ena och det andra med hans barn. Passa när han jobbar, lägga, hämta på dagis, köpa saker mm. Imon har de luciafirande (vilket han sa till mig idag) som min sambo ska gå på, men han har inte frågat om jag och vår gemensamma son ska med.
Ifrågasatte det innan och blev lite irriterad då blev han arg och sa att han inte tänkte ta mer diskussioner idag (vi tjafsade i morses med). Sen sa han att han inte hade tänkt på att fråga mig.
Sa till honom att det är jävligt konstigt att jag ska hjälpa till med allt annat men när det gäller såna saker så kommer han inte ens på tanken att ta med mig och då tyckte han att jag var jättelöjlig.
Det är även andra gånger som jag inte känt mig delaktig i saker som de gör och som har med deras liv att göra...
Går andra på sina bonusbarns luciafirande, sommaravslutningar mm? Blir jag arg/besviken i onödan för att han inte kollat med mig?