• Anonym (orolig)

gravid v 10 (9+) och ont i nedre delen av magen ingen blödning

Jag är orolig gick in i v 10 idag och har sedan igår haft ont i magen. Är jätte orolig då detta barnet kom till efter flera ivf försök och är så efterlängtat. Va på ul i v 7 (6+3) och såg ett hjärta slå. Underbar känsla men nu är jag uppriktigt orolig att ja ska få mf... eller ska det vara så här? Hade värk i början fram till ul sen va det väck. Kram på er tjejer och hoppas att ni kan hjälpa mig

• Svar på tråden gravid v 10 (9+) och ont i nedre delen av magen ingen blödning
  • Ellikapellika

Är det en molande smärta? I så fall tänker jag växtvärk pga att livmodern växer, det drar i ligamenten. För mig har den smärtan bitvis varit så jobbig så jag fått ta en panodil/alvedon för att öht kunna sova.

Är det mer en skärande smärta så tycker jag att du ska kontakta gyn om du är orolig så får de kolla. Det är ju inte mycket man kan göra om det är ett missfall på gång men det är alltid skönare att få veta om allt är ok istället för att oroa sig.

Hoppas allt går bra för er! 

• Anonym (orolig)

Åh det är så svårt att säga rejält molande och ont i rygg slutet kanske är lika bra att kolla upp det. Kanske kan ringa min ivf klinik då ja inte är inskriven ännu hos någon bm blir det först nästa vecka. Tack

• Anonym (uvi)

Det kan också vara uvi! När man är gravid är symtomen på uvi jätteknasiga. Jag gick med skumma smärtor som var "helt normala" enligt alla, även bm, i typ en månad men det var uvi.

• Anonym (Pia)

Jag tänker först att "det är nog bara lite växtvärk". Men, ni har haft en krånglig resa med flera försök. Bara pga det så hade jag, om jag var du, velat kolla upp det en extra gång. Bara för att få bekräftat att allt är bra och du kan känna dig lite lugn igen. Det är nog bäst att ringa din IVF-klinik, eftersom de känner till dig. Men även om du inte är inskriven på mvc än så kan du såklart ringa dit. Och som sagt, det kan ju vara bra att få kollat uvi tex. Men ja, kolla upp det så du får lugn o ro sen =)

• Anonym (orolig)

Tack alla ja ivfen kunde bara ge rådet att kolla upp uvi. Verkar ha hamnat på en kass bm mottagning som har telefon tid 1h om dagen suck funderar på att sätta mig på akuten men får väl prio noll där... hujeda mig att känna sig sjuk idags läget :'(

• Anonym (Pia)

Finns det ingen vanlig vårdcentral där du bor? Dit du kan gå idag?

• Anonym (Pia)

Om det inte finns det... Då hade jag också valt akuten. Men var noga med att poängtera att du är gravid. Annars blir du hänvisad tillbaka till vårdcentralen....

• Anonym (Pia)

Eller - en annan tanke - bor du långt från mvc? Om du inte har för långt. Åk dit. Det tar dem 3 min att kolla uvi. Här där jag bor skulle det inte vara något problem att gå dit, utan tidsbokning, säga vad problemet är och få det kollat. Det tar nog mindre tid än både vårdcentral och akuten.... Lycka till.

• Anonym (uvi)
    Anonym (orolig) skrev 2013-12-13 11:30:30 följande:
    Tack alla ja ivfen kunde bara ge rådet att kolla upp uvi. Verkar ha hamnat på en kass bm mottagning som har telefon tid 1h om dagen suck funderar på att sätta mig på akuten men får väl prio noll där... hujeda mig att känna sig sjuk idags läget :'(

Vårdcentralen har ofta en närakut som man får tid på samma dag om man tex har uvi. Ring 1177 och fråga, de kan hjälpa dig med tidsbokning också tror jag! Något som du kan tänka på är att urinstickor ofta blir falskt negativa när man är gravid (har hänt mig två gånger). Alla läkare kanske inte tänker på det. Då syns infektionen bara på odling som tar ca en dag att få svar på.
  • Fiamedbarn
    Ellikapellika skrev 2013-12-13 06:40:23 följande:
    Är det en molande smärta? I så fall tänker jag växtvärk pga att livmodern växer, det drar i ligamenten. För mig har den smärtan bitvis varit så jobbig så jag fått ta en panodil/alvedon för att öht kunna sova.

Är det mer en skärande smärta så tycker jag att du ska kontakta gyn om du är orolig så får de kolla. Det är ju inte mycket man kan göra om det är ett missfall på gång men det är alltid skönare att få veta om allt är ok istället för att oroa sig.

Hoppas allt går bra för er! 
    Mina missfall har börjat med svag molande värk som sedan har ökat. Jag känner inte igen den vassa värken du beskriver.
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • Anonym (orolig)

Blev lång väntan på gyn akuten. Först var läkaren väldigt allvarlig och jag brast ut att du ser inget hjärta va. Vilket hon inte gjorde men så skratta hon till men här är nått litet som inte gillar att bli knuffad på se här vad den sprattlar självklart såg ja inget där ja låg men sambon såg och blev glad. Kanske låg den dumt till. Den va i rätt storlek för sin vecka och läkaren var riktigt nöjd. Men gravid o knasig som man är så hade ja velat se hjärtat för att kunna andas ut helt.

Svar på tråden gravid v 10 (9+) och ont i nedre delen av magen ingen blödning