• Anonym (Varför)

Mitt barn råkade berätta..

Mitt barn på några år under 10 år försa sig om styvmors grav. Har anat detta en kort tid..
    Nu e h*n rädd för att hon blir arg!
    H*n har vid flera tillfällen sagt att hon blir arg om h*n berättar saker som h*n inte får säga, märkliga saker oftast..

Varför lägger man över sånt på barn?
    Jag säger att h*n inte behöver berätta, vill inte göra nån stor sak av det.

Varför säger man det tidigt i grav. till ett barn om man inte vill att det ska komma ut?

• Svar på tråden Mitt barn råkade berätta..
  • SupersurasunkSara

Talar man om en sak för ett barn får man räkna med att barnet kan glömma bort. Särskilt om det är en rolig sak som att få ett syskon.
    Att h*n sen är rädd för att hon ska bli arg rä ju trist, men barnet förstår antagligen att denne svikit ett förtroende och är rädd för det, jag tror inte barnet menar att styvmodern blir arg på riktigt. Isf är det pappans sak att ta itu med.

• SupersurasunkSara

Med arg på riktigt menar jag alltså att hon blir vansinnigt arg och gapar och skrker, att hon blir lite besviken för att barnet har bertätat det förstår jag, barn brukar ofta ha väldigt klart för sig vad hemlisar är.
    De berättade antagligen för att de ville dela glädjen med ett syskon med barnet, även omd et som sagt kanske var obetänksamt om de inte vill att det ska komma ut till alla än.

• Anonym (Olik)

Asså när jag plussade (efter väldigt långtids försökande) så berättade jag för mina barn att det flyttat in en bebis i magen men att man inte måste berätta det för alla förrän man säkert vet att bebis vill bo kvar och det var inga konstigheter för mina barn alls (dom är 5 och 7år).

Sa iofs att det inte gjorde något om man skulle råka säga något nån gång men det skedde aldrig så det diskuterades aldrig från barnens sida heller.

• Skepparen

Anonym (Varför) skrev 2013-12-13 10:28:46 följande:

Mitt barn på några år under 10 år försa sig om styvmors grav. Har anat detta en kort tid.. Nu e h*n rädd för att hon blir arg! H*n har vid flera tillfällen sagt att hon blir arg om h*n berättar saker som h*n inte får säga, märkliga saker oftast.. Varför lägger man över sånt på barn? Jag säger att h*n inte behöver berätta, vill inte göra nån stor sak av det. Varför säger man det tidigt i grav. till ett barn om man inte vill att det ska komma ut?

Herregud, ni måste skriva vad ni menar. Att förkorta ett ord så att det bildar ett helt annat  och dessutom fylla texten med hon, h*n etc gör det helt sjukt svårt att läsa. 

Jag läste tre gånger utan att förstå annat än att TS verkade förvirrad.
    Tack Anonym (olik) för att du lyckades förmedla att TS inte menade "grav" utan graviditet. {#emotions_dlg.flower}

• Monchichier
    Skepparen skrev 2013-12-13 11:02:08 följande:

Anonym (Varför) skrev 2013-12-13 10:28:46 följande:

Herregud, ni måste skriva vad ni menar. Att förkorta ett ord så att det bildar ett helt annat  och dessutom fylla texten med hon, h*n etc gör det helt sjukt svårt att läsa. 

Jag läste tre gånger utan att förstå annat än att TS verkade förvirrad.
    Tack Anonym (olik) för att du lyckades förmedla att TS inte menade "grav" utan graviditet. {#emotions_dlg.flower}

Jag blev också lite lagom förvirrad.
    Hur kan styvmorsan bli sur om hon är död, eller vem är "hon" egentligen? Vad för grav är det bonusmamman har egentligen?
    Eller är det så att TS barn är som Cole Sears och kan se och prata med döda personer?
  • Kinya

Jag trodde också det handlade om en grav och inte en graviditet. Snälla TS, tänk lite innan du skriver...

• Gryntroll
    Monchichier skrev 2013-12-13 11:26:04 följande:
    Jag blev också lite lagom förvirrad.
    Hur kan styvmorsan bli sur om hon är död, eller vem är "hon" egentligen? Vad för grav är det bonusmamman har egentligen?
    Eller är det så att TS barn är som Cole Sears och kan se och prata med döda personer?

Fick samma funderingar
    Så klart självklart för TS vad som menas men som utomstående blev det lite frågetecken
  • SupersurasunkSara

Jag undrade också, men läste och då fattade jag att det msåte handla om graviditet och inte grav Eller ja, jag tog för givet att det avsågs en graviditet, inte en grav, men barnet kanske är ett medium?

• Furstinna

Trodde du menade var styvisen var begravd haha

Svar på tråden Mitt barn råkade berätta..