• timtom

Ett embryo insatt.Kan man då få tvillingar?

Jag fick ett embryo insatt vid ET.
    Då är det väl omöjligt att det skulle visa sig vara tvillingar???!
    Det var någon som trodde att det skulle vara tvillingar pga att jag hade så mycket HCG-hormon som syntes så tidigt (dag 9).
    Är det någon som vet hur det ligger till?

• Svar på tråden Ett embryo insatt.Kan man då få tvillingar?
  • salmia

Det kan väl bli enäggstvillingar då!

• Kusin Knase

Att ägget delar sig i två.

Vad var det för "någon" som trodde att det kunde vara tvillingar, nån inom sjukvården?

• timtom

Nej,det var ingen inom sjukvården som undrade utan en familjemedlem.
    Jag började undra om det rent praktiskt och fysiskt var möjligt att få tvillingar med bara ett embryo.(har ingen aning hur det går till med delningar osv.)
    Det är alltså möjligt då?

• Tussi

Hej!

Vid mitt andra ICSI försök fick jag ett embryo tillbaka och blev gravid med enäggstvillingar..Dessvärre dog de i v.9, men det är fullt möjligt att bli gravid med enäggstvillingar vid IVF. Det är dock inte komplikationsfritt när de ligger i samma hinnsäck som mina gjorde och det slutar nästan alltid i komplikationer då enligt min läkare-kram Tussi

• timtom

Tussi:Tack för informationen.Kan dom ligga i var sin hinnsäck också?

• Jessie 70

Jag fick tillbaka ETT fryst embryo och blev gravid med tvillingar. Antingen är det enäggstvillingar men läkaren hävdar bestämt att det är olika kön och tror att vi blivit spontangravida (efter 8 år!!) samtidigt som frysförsöket. En annan förklaring skulle kunna vara att kliniken av misstag återfört två trots vår önskan om endast ett embryo.

• rödbetan

Det finns någon på familjeliv där det hänt vid ett IVF... du kan ju söka i forumet för jag tror hon skrev om det där.. vet att hon födde , tror det faktsikt är flera det hänt för här på FL, mne det är ju inte vanligt..

• Teälskare

Min kompis storebror och hans fru födde tvillingflickor nu i december efter en enäggs insättning. Läkaren hade frågat dem, då det var det 6:e IVF/ICSI som de gjorde, om de ville ha två tillbaka men det ville de inte. När de var på ultraljud konstaterades det att det var tvillingar i magen och inte en bebis trots att de bara fått ett ägg...

Allt gick bra men de föddes några veckor för tidigt!

Lycka till...spännande!

• jazzzz

Du har inte högre hcg för att du väntar tvillingar oftas ligger det lite läggre , speciellt
    i början av gravidteten

Svar på tråden Ett embryo insatt.Kan man då få tvillingar?