• Gurkan

Marmeladgodis

Jag söker ett beprövat recept på marmeladgodis. Gärna ett som går att variera

• Svar på tråden Marmeladgodis
  • Ann Lee
    Gurkan skrev 2013-12-13 12:18:30 följande:
    Jag söker ett beprövat recept på marmeladgodis. Gärna ett som går att variera
    Tyvärr vet jag inte hur man kan variera denna, men det är ett recept som jag gjort. Ursprungsreceptet, som jag ändrat lite i är Mat-Tinas.
    Du hittar receptet på äppelmarmeladgodiset på ming blogg: www.frostrosor.nu/2012/09/appelmarmelad-marmeladgodis.html
    Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Gurkan
    Ann Lee skrev 2013-12-13 18:57:17 följande:
    Tyvärr vet jag inte hur man kan variera denna, men det är ett recept som jag gjort. Ursprungsreceptet, som jag ändrat lite i är Mat-Tinas. Du hittar receptet på äppelmarmeladgodiset på ming blogg: www.frostrosor.nu/2012/09/appelmarme lad-marmeladgodis.html
    Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!

Tack! Jag hittade ett som jag testade på outspädd saft/juice, socker, vatten och gelatin. Det står i kylen nu så får se hur det blir, ditt lät mycket gott det med!
  • Ann Lee
    Gurkan skrev 2013-12-13 19:16:24 följande:

Tack! Jag hittade ett som jag testade på outspädd saft/juice, socker, vatten och gelatin. Det står i kylen nu så får se hur det blir, ditt lät mycket gott det med!
    Lät gott! Meddela gärna hur din variant blev... alltid kul att hitta nya recept som andra testat  och blivit nöjda med.
  • Gurkan
    Ann Lee skrev 2013-12-14 10:07:34 följande:
    Lät gott! Meddela gärna hur din variant blev... alltid kul att hitta nya recept som andra testat  och blivit nöjda med.

Inte som jag ville, haha! Gott blev det men konsistensen påminde mer om geléhallon än marmeladgodis. Den blev lite för seg.
Svar på tråden Marmeladgodis