• Anonym (skata)

vill inte be honom avstå från sina barn ---------

Har ett särboförhållande sedan 6 år tillbaka. Mannen jobbar i Norge och är borta 6 v och hemma 6 v.
    Vi har valt särbos pga barn sedan tidigare hos oss båda.

Han har haft sina barn på heltid när han varit hemma, dvs alla de 6 veckorna.

Det har tyvärr inte varit särskilt bra år eftersom jag saknat en vuxen kärleksrelation. Jag blev efter en tid, 5 år,,  mer och mer låg, deppig och håglös så jag tänkte att det bästa  vore  att göra slut på relationen eftersom vi inte fick den tvåsamheten som jag behövde. Han å sin sida sa ofta mellan åren att han skulle söka jobb hemma och bli hemma hos mig. Det har gjort att jag väntat och uthärdat.

Men nu har det skett ett under - han har fått ett jobb hemma.MEN nu är jobbet så krävande att han inte hinner ha ungarna varannan vecka. Ett späckat schema med resor, möten mm mm gör så att veckorna ej kan planeras.

Denna vecka var barnens vecka med sin far, men eftersom han varit på utbildning på annan ort hela veckan har det ej varit möjligt. Nästa vecka är inte hans vecka (enl schemat) med barnen men han kommer nog föreslå att han tar den veckan istället som kompensation för denna vecka.

Hur ska jag förhålla mig till detta då? Det är så att säga vår inplanerade tid. Är jag en jävul om jag säger ifrån?
    Vad kommer i förlängningen ske om jag ger vika?

Han har ju tur som har ett ex som inte säger ifrån också. Hon ställer ju upp för honom, och det gör ju faktiskt jag också.

Hur skulle ni göra? Säga ifrån eller säga ok.

• Svar på tråden vill inte be honom avstå från sina barn ---------
  • nattregn

Hur länge har han faktiskt arbetat på nya jobbet? Pratar vi 2 veckor eller 3 månader?

• Anonym (skata)

Inne på andra veckan, men jobbet kommer se ut så här framöver. Sena kvällar, möten, resor osv. Men JAG är ju så klart jätteglad över de timmar och dagar vi får tillsammans. Att han är borta ngn dag i veckan och att kvällen blir sen är inga problem för mig. Oskyldig

• nattregn
    Anonym (skata) skrev 2013-12-13 16:59:09 följande:
    Inne på andra veckan, men jobbet kommer se ut så här framöver. Sena kvällar, möten, resor osv. Men JAG är ju så klart jätteglad över de timmar och dagar vi får tillsammans. Att han är borta ngn dag i veckan och att kvällen blir sen är inga problem för mig. Oskyldig
    ja men kommer det va veckolånga utbildningar konstant?

annars skulle jag bara bita mig i läppen och låta honom ha barnen och tänka att det åtminstone är bättre än innan, för då var han ju antingen i norge eller hade barnen heltid?

Tycke också att du ska berätta hur du känner för honom, så att han vet hur du mår och vad du vill och förväntar dig.
  • Habitus

Hur ser din familjesituation ut vad gäller dina egna barn? Klagar han på att han inte får ihop det med dig pga dina barn? Bara intresserad av att höra hur det låter omvänt också.

• Anonym (skata)

Ja, och då blir det ju strukturlöst för oss som par också...
    Både barnen och jag får ta det som ges. Blir det tid över så ska den alltså ges till barnen igen?

Rädd för ruta 1 igen...

• Påven Johanna

Men vad då? Kan du inte tänka dig att umgås med honom och hans ungar under en vecka alltså? Har dina ungar flyttat hemifrån?

• Fånga dagen

"Vill inte be honom avstå från sina barn" är rubriken i din trådstart. Vad menar du med den egentligen? Vill du att han ska ha sina barn mindre tid för att du ska få mer? Eller?

• Anonym (skata)

Ja, våra barn är i olika åldrar (olika skolor, vänner och hobbies på olika ställen) och har olika behov.  Därför valet som särbos men träff med middag då och då.

• Anonym (skata)
    Fånga dagen skrev 2013-12-13 17:22:09 följande:
    "Vill inte be honom avstå från sina barn" är rubriken i din trådstart. Vad menar du med den egentligen? Vill du att han ska ha sina barn mindre tid för att du ska få mer? Eller?
    Nej, inte ska jag ha mer tid än dem så klart. De är ju barn som han har vuxenansvar för. Kruxet är när han inte kan ha dem när tiden är deras. Jag ska ju ha min unge de veckorna han har hans. ...
  • Anonym (j)

Hur har han själv tänkt sig allt när han tog det nya jobbet?

• Anonym (skata)

Mmmm, den som lever får se.

• Ess

Du får berätta för honom vad du förväntar dig nu när situationen förändrats. 
    Men sen får du ge det lite tid, så att han hinner komma in i jobbet och får de relevanta utbildningarna. 

• SupersurasunkSara

Ja du TS, som jag kan se det så har inte hans jobbyte ändrat något till det bättre. Gör slut och leta efter en man som kan och har tid att träffa dig och skapa en vuxenrelation med dig. en man som jobbar så och som vill ha sina barn kommer inte kunna avsätta tid till bara dig.

• Anonym (Jenny)
    SupersurasunkSara skrev 2013-12-14 19:17:06 följande:
    Ja du TS, som jag kan se det så har inte hans jobbyte ändrat något till det bättre. Gör slut och leta efter en man som kan och har tid att träffa dig och skapa en vuxenrelation med dig. en man som jobbar så och som vill ha sina barn kommer inte kunna avsätta tid till bara dig.
    Jag säjer precis tvärtom. Om det är en bra man, och det lär han väl vara om ni klarade av de där Norge-åren- och du trivs med honom, så försök se möjligheterna.
    Klart han måste försöka få tid med barnen när han kan. Antingen har ni barnen samma veckor och varannan vecka ihop, eller så har han sina barn en vecka när du är barnfri och då kan du ju bo hos honom. Folk har ju faktiskt vuxenrelationer med barn hemma.
    Hur gamla är era respektive barn?
  • slutatsnusa

han väljer fortsättningsvis jobbet framför sina barn och dig.
    hur arbetssituationen ser ut på det nya kan inte vara en överraskning för honom

• nymedlem

Vad spelar det för roll att han byter vecka med mamman en gång när det nu krävdes? Du och mannen kan väl träffas lika mycket ändå?

Många människor har vuxenrelationen OCH barn samtidigt. Det är ingen omöjlighet!

Svar på tråden vill inte be honom avstå från sina barn ---------