vill inte be honom avstå från sina barn ---------
Har ett särboförhållande sedan 6 år tillbaka. Mannen jobbar i Norge och är borta 6 v och hemma 6 v.
Vi har valt särbos pga barn sedan tidigare hos oss båda.
Han har haft sina barn på heltid när han varit hemma, dvs alla de 6 veckorna.
Det har tyvärr inte varit särskilt bra år eftersom jag saknat en vuxen kärleksrelation. Jag blev efter en tid, 5 år,, mer och mer låg, deppig och håglös så jag tänkte att det bästa vore att göra slut på relationen eftersom vi inte fick den tvåsamheten som jag behövde. Han å sin sida sa ofta mellan åren att han skulle söka jobb hemma och bli hemma hos mig. Det har gjort att jag väntat och uthärdat.
Men nu har det skett ett under - han har fått ett jobb hemma.MEN nu är jobbet så krävande att han inte hinner ha ungarna varannan vecka. Ett späckat schema med resor, möten mm mm gör så att veckorna ej kan planeras.
Denna vecka var barnens vecka med sin far, men eftersom han varit på utbildning på annan ort hela veckan har det ej varit möjligt. Nästa vecka är inte hans vecka (enl schemat) med barnen men han kommer nog föreslå att han tar den veckan istället som kompensation för denna vecka.
Hur ska jag förhålla mig till detta då? Det är så att säga vår inplanerade tid. Är jag en jävul om jag säger ifrån?
Vad kommer i förlängningen ske om jag ger vika?
Han har ju tur som har ett ex som inte säger ifrån också. Hon ställer ju upp för honom, och det gör ju faktiskt jag också.
Hur skulle ni göra? Säga ifrån eller säga ok.