• FrokenF89

Gravid. Testat positivt tre dagar innan beräknad mens.

Okej, jag har precis gjort en hel hög med positiva graviditetstester igår och idag (tre dagar innan beräknad mens). Jag har dock haft mensvärk i flera dagar och undrar om det finns nån risk att jag får min mens som vanligt och graviditeten försvinner och jag bara har testat för tidigt? Eller är ett plus ett plus som är där för att stanna? Jag vet att man kan få missfall men jag undrar om man kan få positiva tester innan ägget har fastnat ordentligt!

• Svar på tråden Gravid. Testat positivt tre dagar innan beräknad mens.
  • intetnyttpåplusfronten

Man kan inte få positiva tester innan ägget har fäst, däremot är det för tidigt för att avgöra om det är en sk kemisk graviditet och att du därför kommer få din mens som vanligt, om det är en graviditet som kommer stanna eller om det kommer bli missfall.

Oavsett, grattis till plusset!

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • FrokenF89
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-12-13 21:51:49 följande:
    Man kan inte få positiva tester innan ägget har fäst, däremot är det för tidigt för att avgöra om det är en sk kemisk graviditet och att du därför kommer få din mens som vanligt, om det är en graviditet som kommer stanna eller om det kommer bli missfall.

Oavsett, grattis till plusset!

Tack för svaret och tack ska du ha!:)
  • FrokenF89
    FrokenF89 skrev 2013-12-13 21:50:23 följande:
    Okej, jag har precis gjort en hel hög med positiva graviditetstester igår och idag (tre dagar innan beräknad mens). Jag har dock haft mensvärk i flera dagar och undrar om det finns nån risk att jag får min mens som vanligt och graviditeten försvinner och jag bara har testat för tidigt? Eller är ett plus ett plus som är där för att stanna? Jag vet att man kan få missfall men jag undrar om man kan få positiva tester innan ägget har fastnat ordentligt!
    Då ska jag alltså gå och vara nervös och hoppas på att inte få någon blödning.. Känns spännande lagom till jul!
  • Limalie

Grattis jag hade också massor av mensvärk dagarna innan bim och efter bim. Trodde många gånger det var kört men inget blod kom.

• HonUtanNamn
    FrokenF89 skrev 2013-12-13 21:50:23 följande:
    Låter som att du och jag är i samma sitts. Håller tummarna för oss båda.:)
  • Cakes

Jag hade också extrem mensvärk ungefär en vecka innan mensen beräknades dyka upp. Så jag sa till min man att "det blev inget denna månaden". Men sedan så tog jag ändå ett test och plussade dagen innan beräknad mens... så du kan nog vara lugn ;)

• c4trin

Jag hade mensvärk i några veckor i början av graviditeten, detta återkom ganska ofta precis i början, Det känns när livmodern växer. Håller tummarna för att allt kommer gå bra för dig, grattis till graviditeten.

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • yoshimi

Jag fick plus 4 dagar innan jag skulle ha mens,
    jag var (är) gravid.

Har bara ägget fäst börjar ju kroppen skicka ut signaler.

Har du många test hemma så testa igen imorgon och se om det blir starkare,
    är det så är du troligen gravid. :)

• FrokenF89
    HonUtanNamn skrev 2013-12-14 14:41:33 följande:
    Låter som att du och jag är i samma sitts. Håller tummarna för oss båda.:)

Åh, håller också tummarna!
    Cakes skrev 2013-12-14 15:54:28 följande:
    Jag hade också extrem mensvärk ungefär en vecka innan mensen beräknades dyka upp. Så jag sa till min man att "det blev inget denna månaden". Men sedan så tog jag ändå ett test och plussade dagen innan beräknad mens... så du kan nog vara lugn ;)

Skönt att höra att det åtminstone är normalt då och inte är helt kört! :)
    yoshimi skrev 2013-12-14 18:59:25 följande:

jag var (är) gravid.

Jag har många tester hemma så ska absolut testa imorgon med. Är bara rädd varje gång jag går på toaletten att det ska vara blod :/
  • FrokenF89
    Limalie skrev 2013-12-14 12:20:14 följande:
    Grattis jag hade också massor av mensvärk dagarna innan bim och efter bim. Trodde många gånger det var kört men inget blod kom.

Då håller jag alla tummar och tår men svårt att försöka tänka på annat när det gör ont! :o
  • FrokenF89
    yoshimi skrev 2013-12-14 18:59:25 följande:

jag var (är) gravid.

Testade redan ikväll och det testet är iallafall starkare än de jag tog igår.
  • yoshimi
    FrokenF89 skrev 2013-12-14 22:36:58 följande:

Testade redan ikväll och det testet är iallafall starkare än de jag tog igår.
    Låter lovande!

Gör ett nytt test på morgonurinen kanske?
  • FrokenF89

Lika starkt som igår kväll men strecket kom fram dubbelt så fort som igår! Det är också bra tecken va? Strecken är inte riktigt lika starka som kontrollstrecken men inte långt ifrån.

yoshimi skrev 2013-12-15 08:30:43 följande:
    Låter lovande!

Gör ett nytt test på morgonurinen kanske?

• Lady Gaga

Det är vanligt med "mensvärk" när man är gravid. Det är växtvärk pga att livmodern växer.

Silence! I KEEL you!
  • FrokenF89
    Lady Gaga skrev 2013-12-15 12:16:24 följande:
    Det är vanligt med "mensvärk" när man är gravid. Det är växtvärk pga att livmodern växer.
    Känns betryggande att veta men går ändå runt och är nervös så fort det gör ont! kan inte hjälpa det
  • Cakes
    FrokenF89 skrev 2013-12-15 22:16:28 följande:
    Känns betryggande att veta men går ändå runt och är nervös så fort det gör ont! kan inte hjälpa det

Jag förstår dig! Men jag kan göra dig "lugnare" med att säga att jag nu är i vecka 15 och det gör fortfarande ont här och där så gott som hela tiden... så försök tänka typ att "jag väntar barn, inte missfall" så får man ta det som det kommer. Jag VET att det är lättare sagt än gjort, och jag nojjar också hela tiden. Men nu har jag kommit till den punkten att jag inser att det "onda" inte kommer att gå över... :)
  • FrokenF89
    Cakes skrev 2013-12-16 08:57:13 följande:
    Jag förstår dig! Men jag kan göra dig "lugnare" med att säga att jag nu är i vecka 15 och det gör fortfarande ont här och där så gott som hela tiden... så försök tänka typ att "jag väntar barn, inte missfall" så får man ta det som det kommer. Jag VET att det är lättare sagt än gjort, och jag nojjar också hela tiden. Men nu har jag kommit till den punkten att jag inser att det "onda" inte kommer att gå över... :)

Ja okej, får försöka tänka så! Tack för svaret! :) ännu har ingen mens dykt upp iallafall så kan åtminstone försöka pusta ut lite angående det. Ska försöka att inte oroa ihjäl mig!:p
Svar på tråden Gravid. Testat positivt tre dagar innan beräknad mens.