• mwajuma196

    Medelålders, 4 missfall, hopplöst

    Hej


    Jag har försökt få barn nu i flera år. Först jag kunde inte alls, oregelbunden mens kanske 2-3 gånger /år med PCO


    Sen jag provade IVF på Sahlgrenska, gjorde många insättningar och blev gravid med de två sista. Sen jag hade 2 missfall. Första i v. 16 (tvillingar) – fick det när jag var hemma i hemlandet – hemskt! Hade massa komplikationer och gjorde 2 skrapningar. Andra missfall var i v. 8.


    Nu har jag börjat på Carlanderska, privat. Gjort 2 insättningar och fått 2 till missfall. Första i v. 4 andra i v. 16, igen. Samma vecka.


    Är jätteledsen. Känns som jag inte får personligt stöd av sjukvård. Allt är standard formula och inte anpassat för mig. Känns som ingen gör något extra, säger bara ”lev som vanligt”. Hur man göra det nu?


    Känns som min kropp inte vill vara gravid. Mår dåligt varje graviditet, har ingen energi, allt är jobbigt och luktar illa. Förstår inte alls vad man kan göra och vill gärna få tips från andra som varit i samma situation. Finns det någon där ute med samma historia?

  • Svar på tråden Medelålders, 4 missfall, hopplöst
  • lill111

    Det kan vara ditt immunförsvar som ställer till det....kolla även upp vad det är som luktar illa - kan var en infektion...
    välkommen till tråden: Snart gravid efter utredning i Aten....

    Stor varm kram, jag vet hur jävligt det är har fem mf/ma bakom mig....helt oerhört tungt...

Svar på tråden Medelålders, 4 missfall, hopplöst