• Anonym (förvirrad)

varför så svårt?

Hej, jag är 18 år och tjej. Jag är in nästan varenda dag och läser här på Familjelivs sida. Jag har kommit på mig själv med att vara kär i min närmaste vän. Jag är bi (förmodligen) och ingen förutom jag vet om det och min kill kompis som är hemligt gay. Jag har aldrig varit i närheten av att få känslor för en tjej tidigare, men nu har jag hittat en person som jag helt enkelt snubblat pladask för..... Jag älskar varenda rörelse hon gör, hennes leende, hennes ögon, hela hon är så perfekt!! Jag anser mig själv vara den blyga typen när det gäller kärlek men aldrig annars, just nu är det ju en helt ny sort kärlek för mig så jag vet ju inte hur jag ska göra. Jag vet inte heller om hon är bi, det enda jag vet är att hon gillar killar och har lov att minnas att hon nämnt någon gång att hon är nyfiken på tjejsex. Hon har ingen pojkvän iallafall, dom gjorde slut för några månader sedan. Jag är alldeles för feg för att fråga rätt ut om hon gillar mig..... Det skulle ba vara pinsamt :$ skulle inte heller kunna fråga rätt ut om hon är bi. Någon här på Familjeliv som har något slags tips till en förvirrad 18åring som är olyckligt kär i kvinnan som vände hennes värld upp och ned?

• Svar på tråden varför så svårt?
  • Rainman

Jag brukar köpa sockervadd på Jannes hörna. Det är jättegott och dem finns i flera färger

Im the real rainman
  • Anonym (My)
    Rainman skrev 2013-12-15 06:17:10 följande:
    Jag brukar köpa sockervadd på Jannes hörna. Det är jättegott och dem finns i flera färger
    Im the real rainman

Bry dig inte om så omogna kommentarer TS. Har nog inget bra svar då jag inte varit i samma sits. Kanske du får känna av läget helt enkelt och vänta ut ev signaler. Har hon pratat om tjejsex så har hon kanske en bi sida hon oxå. Sök hennes sällskap så ofta det går utan att vara påträngande, bjud på en fika på ett mysigt ställe där man kan sitta lite avskilda. Kanske kommer rätt tillfälle och stämning om hon har dessa känslor hon med. Lycka till och kram
  • Elessario

Jag tror det bästa är att vara ärlig mot dig själv och henne. Om du inte frågar så kanske risken är att du aldrig får veta ..och om några år, vad kommer du ångra mest.? Jag har upptäckt att jag oftare ångrar saker jag inte gjorde eller sa än tvärt om.. // Det var långt efter som jag insåg att jag var kär i min vän under högstadiet. Det fanns liksom inte på kartan att vara bi (homo visste jag att jag inte var) men jag kan undra hur det hade varit, för jag tror inte det var omöjligt att hon kan ha gillat mig. // Om det finns RFSL på din ort så gå på ett möte och prata med folk där, internet i all sin ära men det är svårare att prata "live" och kan vara ett steg som gör att du kan bestämma dig för vad som känns bäst för dig. // Vad är det värsta som kan hända?. Och skulle det vara värt risken för det fina som skulle kunna bli..?

• puss

prata lite om det i allmänhet bara typ "det är jättempnga som säger att de är bi nuförtiden" och kolla av läget.

*puss puss puss puss*
Svar på tråden varför så svårt?