Hur få i katten tablett plus fråga om levervärde?
Jag har nu köpt Denamarin åt min katt för att hjälpa hans höga levervärde. Problemet är nu att få i kisse tabletten. Jag har försökt att lägga den i ost, leverpastej och skinka. Han luktar och ratar sen godbitarna. Jag har därefter finkrossat den till pulver och lagt den i vanliga maten samt i en smörklick. Samma reaktion där. Har även smörjt den med smör och försökt få in den i mun och svälja den vilket inte heller gick då han ändå lyckas spotta ut den. Finkrossade en tablett och blötte upp med vatten i ett kryddmått. Tvingade kisse att gapa och slängde ner det lilla vattnet. Han hostade och började sen tokdräggla bort allt. Nu måste jag få tips på andra helst icke-forcerande metoder. Har även en fråga ang högt levervärde... Jag har läst om folk vars katter fått antibiotika mot sånt. Min veterinär nämnde ingenting om antibiotika därför undrar jag ifall det är möjligt att levervärdet kan förbättras utan medicin. Min katt hade spytt mycket innan veterinärbesöket men efter en dag på dropp så har han repat sig och känns normal igen och har inte spytt alls.