• Februari12

Lös i magen- förskola?

Hej
    Min son på snart två år har varit lös i magen nu i några dagar. Det är bara lösare än vanligt och han bajsar ca 3 gånger per dag, en morgon, en middag och en kväll.  Det är inte vattningt, han har ingen feber, äter lika mycket som normalt och är precis lika pigg som vanligt. Inget kink eller gråt. Sva precis som vanligt förutom att han är lite lösare i magen. 

Får han gå till förskolan i morgon?

Har har redan haft magsjukan en gång i år och då märktes det tydligt samt då kräktes han. Han åt heller knappt något då. 

• Svar på tråden Lös i magen- förskola?
  • Frontline

Även vi vuxna kan ju vara lösare en vanligt och inte skulle jag vara hemma från jobbet för det...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • modsey

om han inte har rena diarréer skulle jag skicka han till dagis

• glassen

Har han ätit pepparkakor? eller lussebullar med saffran? Tänker att det kan finnas en mängd orsaker till att bajset är lite lösare, och är det inte diarré hade jag lämnat på förskolan.

• fluu

Jag går på känsla, är det risk att det beror på någon smitta eller är så mycket att det läcker och läcker så får hon vara hemma.
    Beror det typ på en allergisk reaktion får hon gå.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • elyse

Nu känner jag mig lite äcklig, men man känner oftast på doften på bajset huruvida barnet är sjukt eller inte. 

• IsDimma

Jag hade lämnat. Eller tagit emot barnet om du som förälder kommer och berättar.

Svar på tråden Lös i magen- förskola?