• monika84

Tanya och Ruben......

Några förslag är Tanya och Ruben , Ruth och Ruben, Signe och Erik, Signe och Joseph. Vad tycker ni bäst om?

• Svar på tråden Tanya och Ruben......
  • Abbe83

Tycker bäst om Ruth och Ruben och Signe och Erik.

• fluu

Erik och Signe är namn jag tycker mycket om, men hur funkar Signe på engelska? Har förstått det som att ni ska flytta till USA. Tycker också mycket om Ruth.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • monika84
    fluu skrev 2013-12-15 17:48:27 följande:
    Erik och Signe är namn jag tycker mycket om, men hur funkar Signe på engelska? Har förstått det som att ni ska flytta till USA. Tycker också mycket om Ruth.
    Oj de har jag verkligen inte tänkt på.  Tror inte att vi flytta ditt inte innan barnen ska börja skolan men de ska uttalas på engelska också. Kollade lite och de borde uttalas samma. Ja Ruth är verkligen en favorit. Älskar Ruben otroligt mycket men så svårt
  • DenNamnbitne
    Tanya - Nej, gillar inte alls! Heller Tatiana
    Ruben - Fint och bibliskt, mjukt men ändå stiligt
    Ruth - ett av få "äldre" namn jag inte alls gillar
    Signe - Väldigt vackert namn med pondu!
    Erik - Ett riktigt höjdarnamn,s tiligt som få
    Joseph - Hellre Josef, väldigt vackert bibliskt namn. Med engelskt uttal tråkigt, med svenskt uttal vackert.

Signe & Erik är finast kombinationen
    Signe & Josef
    Signe & Ruben

också fina

• monika84
    DenNamnbitne skrev 2013-12-16 10:27:51 följande:
    Tanya - Nej, gillar inte alls! Heller Tatiana
    Ruben - Fint och bibliskt, mjukt men ändå stiligt
    Ruth - ett av få "äldre" namn jag inte alls gillar
    Signe - Väldigt vackert namn med pondu!
    Erik - Ett riktigt höjdarnamn,s tiligt som få
    Joseph - Hellre Josef, väldigt vackert bibliskt namn. Med engelskt uttal tråkigt, med svenskt uttal vackert.

Signe & Erik är finast kombinationen
    Signe & Josef
    Signe & Ruben

också fina
    Det ser ut som att min man gillar mest Signe till tjej. Jag gillar Ruth där emot. Till killen är det mer och mer åt Ruben men också Joseph ifrån min sida.
  • Embla

Ruth och Ruben, fast jag skulle stava det Reuben tillsammans med Ruth, eftersom det är de engelska stavningarna. Annars blir det Rut och Ruben. Vi har Reuben som förslag på bebisen i min mage.

• Josephine96

Gillar Tanya, Ruth och Joseph mest. Tänk på att om ni ska bo i ett engelskspråkigt land så kommer Josephs smeknamn antagligen bli Joe/Joey, Tanya blir Tan, och Ruth blir Ruthie.

• monika84
    Josephine96 skrev 2013-12-16 20:58:28 följande:
    Gillar Tanya, Ruth och Joseph mest. Tänk på att om ni ska bo i ett engelskspråkigt land så kommer Josephs smeknamn antagligen bli Joe/Joey, Tanya blir Tan, och Ruth blir Ruthie.
    Ja det var precis de vi tänkte. Att ifall pojke ska heta Joseph får han bli kallad Joe. 
  • Ioanna

Vi har en Ruben och funderade länge på vad lillasyster skulle heta, Signe fanns med länge men hon blev en Greta. Jag gillar inte Tanya men tycker annars om alla era förslag.

• monika84
    Ioanna skrev 2013-12-16 23:11:47 följande:
    Vi har en Ruben och funderade länge på vad lillasyster skulle heta, Signe fanns med länge men hon blev en Greta. Jag gillar inte Tanya men tycker annars om alla era förslag.
    Hur reagerar människor på Ruben. Har hört så mycket dåligt just om de att de är gammalt och att barnet bli mobbad. Vad tycks om Lola och Ruben kanske?
  • DenNamnbitne
    monika84 skrev 2013-12-16 23:31:57 följande:
    Hur reagerar människor på Ruben. Har hört så mycket dåligt just om de att de är gammalt och att barnet bli mobbad. Vad tycks om Lola och Ruben kanske?
    I sådana fall tror jag Lola har större risk att bli mobbad. Det är nog ganska få gamla som heter Ruben nu, de har nog redan dött. Idag är det nog främst rätt unga som heter Ruben. Jag tror i alla fall äldre svenskar tänker sig en glädjeflicka när de hör namnet Lola. Risken för mobbning är nog ganska minimal, fast jag uppfattar den som större än med Ruben.  
  • Kaa76

Jag hade kombinerat Ruth och Joseph!  Är så där förtjust i Ruth på svenska men med det Engelska uttalet älskar jag namnet!

• Ioanna

Har bara hört positivt om Ruben men det är klart att man kanske inte säger det negativa till mig. Men många kommenterar, säger att det är ovanligt men väldigt fint...

• monika84
    Ioanna skrev 2013-12-17 13:18:34 följande:
    Har bara hört positivt om Ruben men det är klart att man kanske inte säger det negativa till mig. Men många kommenterar, säger att det är ovanligt men väldigt fint...
    Det lutar sig mot en liten Ruben måste jag säga. Dock så är det verkligen jätte svårt och välja tjej namn. Jag har vart gravid förut med tvillingar med fick missfall väldigt lång in i graviditeten. Pojkarna hette Kyle och Noah. Så de kändes rätt att ge våran första pojke dessa namn ifall de blir Ruben så kommer han heta Ruben Kyle Noah. Tjejer kan vi inte bestämma oss. Våra två flickor heter Kaylee Maria Alison och Keira Selena Nina. Så de bli nog spännande och välja namn åt dessa flickan.
  • mammais

Min son heter Ruben och är mycket uppskattat namn bland folk. Har även en arbetskollega som heter det och han har aldrig fått höra något konstigt för sitt namn, mer än att det är ett fint och ovanligt namn.

• monika84
    mammais skrev 2013-12-18 10:30:16 följande:
    Min son heter Ruben och är mycket uppskattat namn bland folk. Har även en arbetskollega som heter det och han har aldrig fått höra något konstigt för sitt namn, mer än att det är ett fint och ovanligt namn.
    Vi har pratat med min mans två äldre barn och våran 3åriga flicka. Ifrån Zoe's och Carl's sida var de som att de ville ha en liten Ruben. Men Mest gillade dom Joseph. Till flicka ville Zoe ha en liten Tanya eftersom att hennes kompis heter de. Då Carl ville ha en liten Alice.  Kaylee tycke inte så mycket förutom att hon höll med om allt jag sa. Söt unge.  Min mamma tycker att vi ska ha mer polska namn som Artur och Maja. Där Stefans mamma tycker vi ska ha gamla engelska namn som Sophie och Ethan. Ja de blir svårt att välja namn åt dessa ungar.
  • mammais
    monika84 skrev 2013-12-19 13:57:29 följande:
    Vi har pratat med min mans två äldre barn och våran 3åriga flicka. Ifrån Zoe's och Carl's sida var de som att de ville ha en liten Ruben. Men Mest gillade dom Joseph. Till flicka ville Zoe ha en liten Tanya eftersom att hennes kompis heter de. Då Carl ville ha en liten Alice.  Kaylee tycke inte så mycket förutom att hon höll med om allt jag sa. Söt unge.  Min mamma tycker att vi ska ha mer polska namn som Artur och Maja. Där Stefans mamma tycker vi ska ha gamla engelska namn som Sophie och Ethan. Ja de blir svårt att välja namn åt dessa ungar.

Ethan är också jätte fint, speciellt om man uttalar de engelskt. Alice heter min brorsdotter och är också väldigt fint både som svenskt och engelskt. Ett till pojknamn som är fint med engelskt uttal är Damon

Min son heter Carl Ruben Gustaf, men använder Ruben som tilltalsnamn :)

Nu väntar vi barn nr 2 och tycker det är jätte svårt med namn
  • monika84
    mammais skrev 2013-12-21 11:22:42 följande:

Ethan är också jätte fint, speciellt om man uttalar de engelskt. Alice heter min brorsdotter och är också väldigt fint både som svenskt och engelskt. Ett till pojknamn som är fint med engelskt uttal är Damon

Min son heter Carl Ruben Gustaf, men använder Ruben som tilltalsnamn :)
    Nu väntar vi barn nr 2 och tycker det är jätte svårt med namn
    Carl är väldigt fint de är de. Nu har vi min mans barn över som heter Carl James och Zoe Darcy. Vi får se men de lutar sig mot Ruben för pojke
Svar på tråden Tanya och Ruben......