Folk skrev 2013-12-15 18:39:27 följande:
Hej Hoppas att någon kan hjälpa mig. Jag är totalt ointresserad av datorer och spel. Tänkte ändå att min son skulle få en fin julklapp. Köpte alltså ett Nintendo 3DS XL. Dvs ett handhållet spel. Nu undrar jag: på kartongen står det "nätadapter medföljer inte" - Nähä...hur laddar man spelet batteriet då?? Försäljaren sa att man inte kan koppla ihop spelet med en tv-skärm och få upp bilden där. Kan det verkligen stämma? Om man (kompis) redan har PS3...kan man använda de spelen till den grejen jag köpt eller är det speciella spel? Är 2300:- rimligt? Tycker det ser ut som typ Donkey Kong man själv hade när man var liten...vad är skillnaden liksom. Har inte haft råd att handla något roligt till honom tidigare så i år slog jag på stort...men kan inte låte bli att känna mig lite lurad...är det en bra grej? Vad tycker ni som har det? Tacksam för alla svar!
Hej! Jag ska försöka reda ut det här åt dig.
Nätadaptern ingår inte, utan måste köpas separat. Du får gå tillbaka till butiken och fråga om de har, annars får du köpa på nätet.
Webbhallen.se har.
Köpte du några spel, eller bara konsollen? De finns inga inbyggda (kanske finns något gammalt inbyggt, men nya spel måste du köpa till.)
Nej, mankan inte koppla Nintendos konsoller till Sonys konsoller, eller till TVn.
2300 kr låter ok för XL tycker jag.
Skillnaden ligger i tekniken och grafiken, du har två skärmar och ena skärmen kan man sätta på 3d. Dessutom är det inte BARA Donkey Kong (som på konsolerna från 80-talet) utan du kan nu köpa massor med olika spel. Förvisso kostar ju spelen pengar, men det finns en gigantisk andra-handsmarknad och dessutom funkar de gamla DSspelen (Före 3DS, alltså) i 3DSet.
Det är en bra grej, nästan oberoende hur gammal sonen är. Gå in på
Webhallen.se och kolla efter spel.....
Hoppas du fick lite klarhet i det hela. Fråga annars. =)