• Folk

Frågor ang Nintendo 3DS XL

Hej Hoppas att någon kan hjälpa mig. Jag är totalt ointresserad av datorer och spel. Tänkte ändå att min son skulle få en fin julklapp. Köpte alltså ett Nintendo 3DS XL. Dvs ett handhållet spel. Nu undrar jag: på kartongen står det "nätadapter medföljer inte" - Nähä...hur laddar man spelet batteriet då?? Försäljaren sa att man inte kan koppla ihop spelet med en tv-skärm och få upp bilden där. Kan det verkligen stämma? Om man (kompis) redan har PS3...kan man använda de spelen till den grejen jag köpt eller är det speciella spel? Är 2300:- rimligt? Tycker det ser ut som typ Donkey Kong man själv hade när man var liten...vad är skillnaden liksom. Har inte haft råd att handla något roligt till honom tidigare så i år slog jag på stort...men kan inte låte bli att känna mig lite lurad...är det en bra grej? Vad tycker ni som har det? Tacksam för alla svar!

• Svar på tråden Frågor ang Nintendo 3DS XL
  • Aniiee
    Folk skrev 2013-12-15 18:39:27 följande:
    Hej Hoppas att någon kan hjälpa mig. Jag är totalt ointresserad av datorer och spel. Tänkte ändå att min son skulle få en fin julklapp. Köpte alltså ett Nintendo 3DS XL. Dvs ett handhållet spel. Nu undrar jag: på kartongen står det "nätadapter medföljer inte" - Nähä...hur laddar man spelet batteriet då?? Försäljaren sa att man inte kan koppla ihop spelet med en tv-skärm och få upp bilden där. Kan det verkligen stämma? Om man (kompis) redan har PS3...kan man använda de spelen till den grejen jag köpt eller är det speciella spel? Är 2300:- rimligt? Tycker det ser ut som typ Donkey Kong man själv hade när man var liten...vad är skillnaden liksom. Har inte haft råd att handla något roligt till honom tidigare så i år slog jag på stort...men kan inte låte bli att känna mig lite lurad...är det en bra grej? Vad tycker ni som har det? Tacksam för alla svar!
    Hej! Jag ska försöka reda ut det här åt dig.

Nätadaptern ingår inte, utan måste köpas separat. Du får gå tillbaka till butiken och fråga om de har, annars får du köpa på nätet. Webbhallen.se har.

Köpte du några spel, eller bara konsollen? De finns inga inbyggda (kanske finns något gammalt inbyggt, men nya spel måste du köpa till.)

Nej, mankan inte koppla Nintendos konsoller till Sonys konsoller, eller till TVn. 

2300 kr låter ok för XL tycker jag.

Skillnaden ligger i tekniken och grafiken, du har två skärmar och ena skärmen kan man sätta på 3d. Dessutom är det inte BARA Donkey Kong (som på konsolerna från 80-talet) utan du kan nu köpa massor med olika spel. Förvisso kostar ju spelen pengar, men det finns en gigantisk andra-handsmarknad och dessutom funkar de gamla DSspelen (Före 3DS, alltså) i 3DSet.

Det är en bra grej, nästan oberoende hur gammal sonen är. Gå in på Webhallen.se och kolla efter spel.....

Hoppas du fick lite klarhet i det hela. Fråga annars. =)
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • inze
    Här kan du läsa lite mer om varför nätadapter inte följer med. Fick du med något spel när du köpte annars tycker jag nog att du betalt lite mycket som du kan se efter vad det kostar hos CDON (knappt nån av de som listas på Prisjakt tar så mycket som 2300 kr). Laddare finns att köpa till. Hittade bl a hos Webhallen.

Det du köpt är ett handhållet spel (modernare form av Donkey Kong) PS3 är ett TV spel som kopplas till TV:n och det är olika typer av spel till dem även om samma titlar.
  • Folk

Tack så mycket för era svar! Ja, nu klarnade det! Det står att att "Super Mario 3D Land är förinstallerat". Så då antar jag att jag fick med ett spel. Det verkar ju absurt att man får köpa laddaren bredvid! Kollade på CDON och får det till att den kostar 299:- Känns ju helt urballat med tanke på att jag betalade 299 för en försäkring också på Mediamarkt. Totalt blir det nästan 3 lax för en julklapp. Jag hoppas verkligen detta blir uppskattat Med tanke på prisskillnaden kanske man borde lämna tillbaka det och beställa ett på CDON istället... Fler frågor då (som sagt lite dumma eftersom jag inte har så bra kläm på detta) *Om sonen spelar mario och kommer till en viss bana, sparas det i spelet eller måste han börja om på nytt nästa gång som Donkey Kong (förlåt den medeltida jämförelsen ) *Om en (äldre) kompis spelar och kommer jättelångt. Innebär det att sonen måste ta vid där (och givetvis få problem eftersom han inte själv kämpat sig till bana XX) eller har han sin omgång sparad? TUSEN TACK för att ni tog er tid att svara båda två!

• Aniiee
    Folk skrev 2013-12-15 19:15:31 följande:
    Tack så mycket för era svar! Ja, nu klarnade det! Det står att att "Super Mario 3D Land är förinstallerat". Så då antar jag att jag fick med ett spel. Det verkar ju absurt att man får köpa laddaren bredvid! Kollade på CDON och får det till att den kostar 299:- Känns ju helt urballat med tanke på att jag betalade 299 för en försäkring också på Mediamarkt. Totalt blir det nästan 3 lax för en julklapp. Jag hoppas verkligen detta blir uppskattat Med tanke på prisskillnaden kanske man borde lämna tillbaka det och beställa ett på CDON istället... Fler frågor då (som sagt lite dumma eftersom jag inte har så bra kläm på detta) *Om sonen spelar mario och kommer till en viss bana, sparas det i spelet eller måste han börja om på nytt nästa gång som Donkey Kong (förlåt den medeltida jämförelsen ) *Om en (äldre) kompis spelar och kommer jättelångt. Innebär det att sonen måste ta vid där (och givetvis få problem eftersom han inte själv kämpat sig till bana XX) eller har han sin omgång sparad? TUSEN TACK för att ni tog er tid att svara båda två!
    Han kommer antagligen få välja själv när han vill spara. Jag har inte spelat just det mariospelet, men det brukar vara så.

Om sonen lånar ett spel och sätter det i sitt 3ds får han börja från början. Om han däremot lånar hela 3ds:et får han spela där kompisen är för att inte råka spara över kompisens.
  • Aniiee

BTW, om du lämnar tillbaka den du har köpt och köper en på CDon så ingår inte spelet, utan du måste du köpa det separat för 329 kr på cdon eller ännu dyrare någon annan stans (ute i den fysiska handeln är super mario-spel superdyra.....)

• Folk

Okej...kan vara läge att behålla då. Får be mormor och morfar köpa en laddare i julklapp... Tack för att du svarade!

Svar på tråden Frågor ang Nintendo 3DS XL